Iranian Agriculture News Agency

کشت کنجد در 700 هکتار از مزارع کازرون

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با هدف اجرای طرح تغییر الگوی کشت، 700 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کنجد اختصاص یافت.

کشت کنجد در 700 هکتار از مزارع کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صابر پرویزی با اشاره به کاشت ارقام جدید کنجد شامل داراب ۲، دشتستان و محلی در مزارع شهرستان کازرون، افزود: پیش بینی می شود در اوایل آبان ماه و پس از برداشت این دانه روغنی بیش از 840 تن محصول به دست آید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه غالب مزارع کنجد شهرستان کازرون به روش کم خاک ورزی یا بی خاک ورزی کاشت می شوند، اظهار کرد: بالغ بر 80 درصد سطوح زیر کشت مزارع کنجد به روش خاک ورزی حفاظتی انجام شده که باعث جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ رطوبت و افزایش ماده آلی خاک می شود.

او در ادامه افزود: با ترغیب کشاورزان به خرید دستگاه های ریز دانه کار، کشت محصول کنجد در سال گذشته از سطح 50 هکتار با این دستگاه به 200 هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

پرویزی با اشاره به اینکه امکان کاشت در مناطق خشک و نیمه‌خشک به ‌عنوان یک زراعت تابستانه، کشت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی و مقاومت بالا در برابر خشکی و کم آبی از مزایای زراعت کنجد است، افزود: با توجه به نیاز کشور به افزایش تولید گیاهان روغنی، برنامه ریزی برای توسعه کشت کنجد از اولویت های این مدیریت است. 

وی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ کنجد در استان فارس است، گفت: عمده‌ترین مناطق کشت کنجد این شهرستان در بخش جره و بالاده است .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطر نشان کرد: با توجه به کیفیت بسیار خوب محصول کنجد این شهرستان، بیشتر این محصول در صنایع تولیدی ارده، پخت نان، تهیه حلوا و شیرینی پزی های استان فارس و استان های همجوار مورد استفاده دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید