Iranian Agriculture News Agency

نشست بررسی مشکلات و چالش های بخش آب و خاک استان کرمان

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی استان کرمان، تنش ها و مخاطرات آبی و نیاز مبرم به سرمایه گذاری در این بخش، بایستی اعتبارات ویژه به بخش آب و خاک اختصاص داده شود.

نشست بررسی مشکلات و چالش های بخش آب و خاک استان کرمان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، نشست بررسی مشکلات و چالش های بخش آب و خاک استان کرمان با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان برگزار شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست ضمن اشاره به تکالیف قانونی حوزه آب‌ و خاک‌ کشور؛ به تشریح برنامه‌های معاونت آب و خاک در راستای افزایش بهره‌وری و تامین امنیت غذایی پرداخت و بر ضرورت همراهی سازمان برنامه و بودجه در سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها تاکید کرد. وی، کاهش‌ بارندگی‌، کاهش‌ بیلان ‌آب‌های‌ زیرزمینی و فرونشست‌ زمین‌‌ را از جمله چالش‌های اساسی زیربخش آب و خاک برشمرد.

در این نشست، نیازی ضمن اشاره به ضرورت ‌توجه ‌‌و تقویت بخش کشاورزی‌ بویژه در زیربخش ‌آب ‌‌و خاک در استان کرمان، گفت:با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، تنش ها و مخاطرات آبی و نیاز مبرم به سرمایه گذاری در این بخش، بایستی اعتبارات ویژه به بخش آب و خاک اختصاص داده شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز تخصیص اعتبارات به بخش آب و خاک استان کرمان را یک اصل مهم دانست و قول مساعد در جهت رفع مشکلات اعتباری آب وخاک استان و تخصیص اعتبار از محل کمکهای فنی و اعتباری کشاورزی را داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید