Iranian Agriculture News Agency

بازدید از باغات آلوده به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای روستاهای اصفهان

با توجه نزدیک شدن به زمان رسیدگی خرمالوهای پیش رس و انار و آسیب پذیر بودن این باغات، نسبت به انجام مبارزه همگانی علیه آفت با روش‌های توصیه شده است.

بازدید از باغات آلوده به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای روستاهای اصفهان

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، به منظور بررسی تراکم آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات شهرستان، اقدامات کنترلی اجرا شده و فعالیت‌های انجام شده در این خصوص، مسئول کنترل آفات و کارشناس پیش آگاهی مدیریت حفظ نباتات استان محسنی فرد به همراه کارشناس شبکه مراقبت شهرستان از باغات روستاهای هنجن و یارند بازدید کردند.

در ابتدا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان شبکه مراقبت در محل دفتر مدیریت جلسه‌ای تشکیل دادند و در خصوص تمام فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای و پیش‌بینی جمعیت آفت تا برداشت کامل محصولات باغی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 در ادامه از باغات مناطق آلوده بازدید و ضمن بررسی تله‌های فرومونی و جلب کننده در دیدار با رئیس شورای روستاها موارد زیر توصیه و تأکید شد:

با توجه به بالا بودن شکار در تله‌ها و نزدیک شدن به زمان رسیدگی خرمالو‌های پیش رس و انار و آسیب پذیر بودن این باغات، نسبت به انجام مبارزه همگانی علیه آفت با روش‌های توصیه شده است.

محسنی فرد یادآور شد: از جمله موارد مبارزه با این آفت شامل افزایش تعداد تله‌های فرومونی و جلب کننده در باغات، تسریع در برداشت کامل میوه‌های رسیده، انجام طعمه پاشی و کاور اسپری با نظارت و توصیه کارشناسان ونکات فنی استفاده بهینه از تله‌های دست ساز است.

 

خبرنگار: سید محمد موسوی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید