Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد؛

تخفیف بیش از 50 درصدی کالاها در نمایشگاه بهاره

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان باهدف دسترسی آحاد مردم به کالای اساسی ارزان‌تر و پنج‌تا ۶۰ درصد تخفیف به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

تخفیف بیش از 50 درصدی کالاها در نمایشگاه بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا، حمیدرضا رستگار در نشست خبری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان بیان کرد: اتاق اصناف با توجه به سابقه و بخش‌های زیرمجموعه ذائقه مردم را می‌شناسد و در توزیع و تولید خدمات نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند و می‌تواند محصولات موردنظر را در اختیار مردم جامعه قرار دهد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون توزیع کالا به‌صورت مستقیم در اختیار اصناف است و نمایشگاه بهاره فرصتی برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است تا کالا با بیشترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت و استاندارد لازم در اختیار مردم قرار بگیرد که با توجه به جلسات برگزارشده اتاق اصناف با وزارت صمت، امسال این رویداد به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران شامل فضاهایی در شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال برگزار می‌شود.

رستگار با اشاره به سیاست این نمایشگاه بیان کرد: هدف ما تنظیم بازار برای کالاهای مختلف است همچنین مهم‌ترین دغدغه ما برگزاری غیرقانونی رویدادهایی بانام این نمایشگاه است که خارج از مسیر قانونی افرادی ورود پیدا می‌کنند درحالی‌که اساساً مسئولیتی در قانون برای آن‌ها در نظر نگرفته شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه مستقیم با وضعیت معیشتی و زندگی مردم ارتباط دارد و جلساتی برای عرضه کالا باقیمت مناسب برگزار شده تا کالاها با نظارت دقیق در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برپایی هر بازاری خارج از تائید کارگروه تنظیم بازار خلاف قانون است، ادامه داد: نمایشگاه بهاره با نرخ منصفانه و نظارت دقیق مطابق قانون کالاها را در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد داد و در این نمایشگاه از پنج تا ۶۰ درصد تخفیف برای کالاها در نظر گرفته‌شده است که کمترین آن متعلق به روغن و بیشترین مربوط به عرضه پوشاک می‌شود.

دسترسی مردم به کالای اساسی ارزان‌تر

همچنین در ادامه این نشست احمد ابوالحسنی نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران نیز تصریح کرد: نمایشگاه بهاره ۱۰ روز در پنج نقطه تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، مصلای تهران و شهر آفتاب از ۱۰ صبح تا پنج عصر و در ایام مصادف با ماه مبارک رمضان از سه ظهر تا ۱۰ شب فعالیت خواهد کرد.

وی بابیان اینکه هدف برگزاری این رویداد دسترسی مردم به کالای ارزان‌تر است، ادامه داد: تولیدکنندگان بدون واسطه باقیمت مناسب می‌توانند محصولات خود را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و بازرسان نیز بر روند برگزاری و عرضه کالا نظارت خواهند کرد.

ابوالحسنی بابیان اینکه فضایی ویژه برای عرضه کالای اساسی در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: محصولاتی ازجمله گوشت، مرغ، شکر و روغن کالاهای تنظیم بازاری هستند که بر مبنای قیمت روز و کمتر از عرضه در فروشگاه‌ها، در نمایشگاه بهاره به فروش خواهند رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید