Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

افتتاح نخستین کارخانه‌جات خوراک آبزیان در یاسوج

وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از هیات دولت، با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، در دهه فجر، پنج طرح مهم بخش کشاورزی این استان را به نمایندگی از ۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی، افتتاح کرد.

افتتاح نخستین کارخانه‌جات خوراک آبزیان در یاسوج

به گزارش خبرنگار ایانا در کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی نیکبخت در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از دیدار با نماینده ولی‌فقیه، از محل احداث نخستین کارخانه شیر استریلیزه در این استان بازدید و این کارخانه را افتتاح کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این آیین با اشاره به تعداد و تنوع پروژه‌های جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از استاندار و معاونین ایشان که همکاری و هماهنگی مثال زدنی با بخش کشاورزی دارند قدرانی می‌کنم، چرا که بدون حمایت مقامات ارشد استان امکان چنین توفیقاتی در این بخش نبود.

نیکبخت افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان خالص در حوزه عشایری است که تولید شیر در آن اهمیت فراوانی دارد و احداث نخستین کارخانه تولید شیر استریلیزه در این استان نشان از جهت‌گیری درست این بخش و امیدواری بیشتر مردم دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی، روزانه بیش از ۳۰ تن شیر استریلیزه در این کارخانه تولید می‌شود، اضافه کرد: با تمام وجود از برنامه‌های استان در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی نخستین کارخانه تولید خوراک آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد را افتتاح کرد و گفت: از قبل وضعیت کشاورزی این استان و تعداد و تنوع پروژه‌های آن را رصد می‌کردم.

وی ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از دولت سیزدهم با وجود تولید بالای ماهی و رتبه سوم کشور، هیچ خوراک ماهی تولید نمی‌شد اما اکنون هشت کارخانه خوراک آبزیان در دستور کار و یکی از آنها به مرحله تولید رسیده که بسیار امیدوارکننده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: بیش از 100 پروژه در بخش کشاورزی این استان با اشتغالی بالغ‌بر هزار و ۵۰۰ نفر، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به نمایندگی از آنها چند طرح مهم از جمله شیر استریلیزه، کارخانه خوراک آبزیان، زیرساخت یک شهرک گلخانه‌ای و سد کوهبرد افتتاح می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح سد کوهبرد، وارد شهرستان کهگیلویه شد و بعد از آن در شهرستان گچساران، زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای ۲۸ هکتاری ماهورباشت را افتتاح خواهد کرد.

بازدید از نخستین زنجیره کامل تولید مرغ نیز از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

در دهه فجر ۱۴۰۲ تعداد ۶۸ طرح اقتصادی و ۲۶ طرح عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید