Iranian Agriculture News Agency

تجمیع سامانه‌های کشاورزی زیر پوشش «سامانه تنظیم‌گر»

قائم‌ مقام وزیر جهادکشاورزی از تجمیع سامانه‌های کشاورزی ذیل «سامانه تنظیم‌گر» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و این اقدام را بستر‌ یکپارچه‌سازی و رفع تزاحم سامانه‌های متنوع این حوزه دانست.

تجمیع سامانه‌های کشاورزی زیر پوشش «سامانه تنظیم‌گر»

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری بخش کشاورزی در دولت سیزدهم، با اشاره به اهمیت داده‌های آماری، گفت: جلساتی از این دست برای ایجاد بستر آماری با هدف مدیریت بهره‌ور و مبتنی بر داده‌های علمی، دستور کار دولت و عمل به تکلیف شرعی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل در این بخش، بر لزوم گفتمان کارشناسی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی برای داده‌های آماری تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی افزود: همچنین باید داده‌های آماری بین وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در راستای توسعه تعاملات و مشارکت مردمی ایجاد شود.

وی ضمن تاکید بر ایجاد پویش و جریان‌سازی در حوزه داده‌های آماری حسب‌الامر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: این مهم با کمک رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها محقق می‌شود.

خاوازی با تاکید بر حضور مروج مسوول پهنه در خصوص تطبیق آمار، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به توان و گستره کارشناسی و عزم جدی در هوشمندسازی و پیش‌بینی‌پذیری مدیریت بر بازار محصولات کشاورزی، قابلیت و توانایی دستیابی به داده‌های صحیح این بخش را دارد.

وی در پایان به تنوع سامانه‌ها در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص فعالیت‌هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است تا تمامی این سامانه‌ها به سامانه «تنظیم‌گر» متصل شود.

گفتنی است؛ نخستین گردهمایی آمار و فناوری بخش کشاورزی در دولت سیزدهم با حضور وزیر جهادکشاورزی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیران و مسوولان ستادی، رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و کارشناسان حوزه آمار و اطلاعات با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظر و تبیین چشم‌انداز برنامه‌های آتی در سالن توسعه وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید