Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۹۶ درصد پول چین اول چایکاران

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد ریال، حدود ۹۶ درصد پول چین اول چایکاران پرداخت شده است.

پرداخت ۹۶ درصد پول چین اول چایکاران

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهرداد لاهوتی با بیان این که ۲۵ درصد از خرید برگ سبز چای از چایکاران توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: در چین اول ۵۷ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان تحویل گرفته شد که ارزش ریالی آن از سهم دولت ۲۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که هزار میلیارد ریال در نیمه اول تیرماه سال جاری به حساب چایکاران واریز شد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان چای و دولت، ۱۳۰۰ میلیارد ریال هم در آخرین روز تیر ماه به حساب کشاورزان واریز شد که میزان پرداخت دولت به کشاورزان از چین اول به حدود ۹۶ درصد رسید.

به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جمع واریزی دولت از سهم ۲۵ درصدی به حساب کشاورزان برای خرید برگ‌سبز چای در چین اول به ۲۳۰۰ میلیارد ریال رسید و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر باقیمانده نیز در روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تلاش کشاورزان برای برداشت برگ سبز چای در چین دوم و سوم افزود: کشاورزان در چین دوم حدود ۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت و دولت از آنان خریداری کرده که در تلاشیم برای برداشت دوم نیز طلب کشاورزان از سهم ۲۵ درصدی دولت بزودی به حساب آنان واریز شود.

 

منتشرکننده خبر: زینب سادات حسینی فر
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید