Iranian Agriculture News Agency

در هفته دولت محقق می‌شود؛

بهره برداری از 205 طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: : 149 طرح با اعتبار 3600 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی در سال جاری و همچنین 205 طرح دیگر نیز در زیر بخش های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از 205 طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی

کریم ذوالفقاری  در گفتگو با خبرنگار ایانا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت  گفت : 149 طرح  با اعتبار 3600 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی  در سالجاری و همچنین 205 طرح دیگر نیز در زیر بخش های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی از جمله کارخانجات خوراک دام و طیور  و آبزیان، سردخانه محصولات کشاورزی، فراوری محصولات باغی، کارخانجات رب و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و ... با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 123 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 وی افزود: این میزان سرمایه گذاری، 45 درصد سرمایه گذاری و اعتبار هزینه شده در کل بخش کشاورزی برای پروژه های هفته دولت  است که حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با  اختلاف، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان دهنده توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی  حسب اسناد بالا دستی به بخش صنایع غذایی، مبتنی به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی  بیان کرد: استان های خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با29الی18 و 17پروژه سه استان برتر از لحاظ تعداد طرح ها و استانهای گیلان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی حائزین رتبه برتر شدند.

ذوالفقاری ادامه داد: با  افتتاح این پروژه ها  شاهد جذب 2.5 میلیون تن ماده خام خواهیم بود که گامی بلند در جلو گیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و ارزش افزوده بالای این محصولات است .

وی بیان کرد:  چهار هزار و 480 نفر اشتغال مستقیم و 9 هزار و 617نفر اشتغال غیر مستقیم از نتایج اجرای طرح های فوق است.

ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی  بیان کرد: حدود 88 درصد از کل اعتبارات هزینه شده با استفاده از سرمایه گذاری و آورده  شخصی بخش خصوصی  بوده که این موضوع حاکی از جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، غذایی و موفقیت مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جذب سرمایه های سرگردان بخش خصوصی است. همچنین مردمی سازی اقتصاد و توجه ویژه به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"است.

وی تصریح کرد: امیدوارم با عملیاتی شدن سیاست های اقتصادی در دولت جدید شاهد توجه جدی تر به اتمام پروژه های نیمه تمام این بخش باشیم که این مهم با تخصیص خط اعتباری ویژه صنایع تبدیلی و غذایی محقق خواهد شد.

 

 

خبرنگار:شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید