Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل اولین تشکل دانش بنیان بخش کشاورزی کشور مطرح کرد:

ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی دیده شود

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان گفت: وزیر جهاد کشاورزی با ظرفیت، توانمندی و اقدامات تشکل های کشاورزی آشناست.

ظرفیت تشکل های  بخش کشاورزی دیده شود

محمد سعید خاکسار در گفت و گو با خبرنگار ایانا ابراز امیدواری کرد: با توجه به سوابق و برنامه‌های وزیر جدید جهاد کشاورزی و اعتقاد وی به تشکل‌ها و واگذاری امور به بخش خصوصی، و نیز حرکت به سمت دانش بنیان شدن بخش کشاورزی، اتفاقات خوبی برای این بخش راهبردی کشور رقم بخورد.

مدیر عامل اتحادیه تولید استان همدان تصریح کرد: خواسته ما از وزیر جهاد کشاورزی این است که فعالیت تشکل‌های بخش کشاورزی را مورد توجه قرار دهد. در استان‌های مختلف توسط این تشکل‌ها پروژه‌ها و اقدامات بسیار با ارزش در حال انجام است که وزیر جهاد کشاورزی می توانند طی بازدیدهایی با تشکل‌ها بیشتر آشنا شوند، تا نقطه اتصال بین تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی بیشتر شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت موجود در این تشکل ها، چه از نظر فنی، چه از نظر دانش مدیران عامل تشکل‌ها، چه ظرفیت نیروی کار، و چه توانمندی مالی و اعتماد کشاورزان سهام‌دار، همه و همه باعث شده که تشکل‌ها توفیق انجام اقدامات بسیار خوبی را داشته باشند که امیدواریم با اعتماد و اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی، بتوانیم بیشتر در خدمت جامعه کشاورزی باشیم و در راستای اهداف و سیاست‌های کشور موفق‌تر عمل کنیم.

خاکسار با اشاره به احداث آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی در شهرستان همدان توسط این اتحادیه گفت: سال گذشته موفق به ثبت این آزمایشگاه تحت عنوان شرکت دانش بنیان نوآور در معاونت فناوری ریاست جمهوری شدیم و در حال حاضر، این اتحادیه اولین و احتمالا تنها تشکل دانش بنیان تعاون روستایی کشور است.

وی افزود: اتصال ما به مراکز علمی و پژوهشی اتفاق خوش یمنی است که مسیر بهره مندی بخش تولید و صنعت را از ظرفیت های علمی و دانش روز هموار می کند. خاکسار ادامه داد: ما در پارک علم و فناوری استان همدان به عنوان موسسه فناور مستقر شده، و ارتباط خوبی بین ما و پارک علم و فناوری استان همدان صورت گرفته است.

خاکسار ادامه داد: در حال حاضر ما از اساتید معتبر مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان، موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و اساتید رشته کشاورزی دانشگاه بوعلی همدان به عنوان مشاورین خود استفاده می‌کنیم؛ و جلسات متعددی در ارتباط با حوزه‌های گیاهان دارویی، تولید نهال و بذر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین قراردادی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقد کردیم که بتوانیم از ظرفیت‌های این دانشگاه، از جمله اراضی کشاورزی و سایر امکانات استفاده کنیم.همچنین به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره انجمن کشت بافت گیاهی ایران انتخاب شدیم. این ارتباط با شرکت‌هایی کشت بافت و انجمن کشت بافت گیاهی ایران باعث شده با استفاده از علم و تجارب این مجموعه‌ها در حوزه کاری خود عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید