Iranian Agriculture News Agency

هماهنگی جهادکشاورزی با بخش خصوصی برای تضمین تولید، تأمین سفره خانوار و امنیت غذایی

وزیر جهادکشاورزی هماهنگی مشترک با تشکل‌های بخش خصوصی برای پیشبرد کارهای اجرایی، تضمین تولید و تأمین سفره خانوار را از اهداف و برنامه‌های خود دانست و فعالیت تشکل‌ها و بخش خصوصی را سبب ارتقای کیفیت کارها و کمک به حاکمیت در مسیر توسعه کشور اعلام کرد.

هماهنگی جهادکشاورزی با بخش خصوصی برای تضمین تولید، تأمین سفره خانوار و امنیت غذایی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری در سفر یک روزه به آذربایجان غربی جهت بازدید از روند اجرا و افتتاح چندین طرح آبرسانی اراضی کشاورزی و پروژه‌های تولیدی، در نشستی اختصاصی با حضور جمعی از فعالان و مدیران تشکل‌های خصوصی، اتاق بازرگانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات استانداری گفت: بسیاری از نظرات فعالان بخش خصوصی در این جلسه با برنامه‌های ارائه شده از سوی اینجانب به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد مشابه بوده که نشان می‌دهد نظرات من با شما هماهنگ است.‌

وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا و امام شهدا و قدردانی از شعار محوری وفاق ملی رئیس‌جمهور منتخب برای پیشبرد بهتر امور کشور با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود گفت: مسیر ما با شما یکی است؛ ما در حاکمیت به دنبال امنیت غذایی، تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و افزایش ثروت ملی هستیم، شما هم در فعالیت اقتصادی به دنبال سودآوری و افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروت ملی هستید .

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای موفقیت در خدمت‌رسانی به ملت و تقویت فعالیت‌های کشاورزی همه با هم باید همراه، همدل  و توأم با وفاق ملی پیش برویم و از این که حتی بخشی از زحمت حاکمیتی بر عهده شما هست، ما مسوولان باید بیشتر قدردان شما باشیم.

وی واگذاری برخی از اختیارات ویژه به استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی را از دیگر برنامه‌های ملی عنوان کرد و افزود: این اختیارات در راستای افزایش صادرات و حذف موانع دست و پاگیر در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی و افزایش صادرات انجام می‌شود.

در این جلسه که نمایندگان صنوف و اتحادیه‌ها نظرات خود را برای رفع مشکلات ابراز کردند، نوری در پاسخ تأکید کرد: اگر خدا بخواهد در راستای تقویت سفرهای استانی این آخرین جلسه با شما نخواهد بود و در جلسات بعدی هم خدمت شما خواهم بود. من قدردان همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی که طبق قانون جایگاه مشاوره با قوای سه‌گانه و محوریت همراهی بخش خصوصی با دستگاه‌های دولتی را دارد، هستم.

وی ادامه داد: قانون هم جایگاه ویژه‌ای را برای بخش خصوصی به ویژه برای بهبود کسب و کار قائل شده است و شما می‌توانید نظرات خود را از مسیر اتاق بازرگانی برای دولت، مجلس و قوه قضاییه ارسال کنید تا بهترین تصمیم برای کشور اتخاذ شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تقویت شکل‌گیری تشکل‌ها با هر زیرمجموعه‌ای که افراد علاقمند هستند، افزود: اعتقاد راسخ دارم تا کارهای غیرحاکمیتی و نظارتی را به بخش خصوصی واگذار کنم و در آینده نیز قطعاً از تشکل‌ها بیشتر حمایت خواهم کرد و اگر جایی هم تشکلی در استان شکل نگرفته حتماً لازم است با حمایت جهاد کشاورزی فعال شود.

به گفته وی، چون عمده تولید و فعالیت بخش کشاورزی در اختیار بخش خصوصی است، علی‌القاعده باید کل زنجیره تولید، تأمین نهاده‌ها، توزیع و حتی صادرات هم در اختیار ذی‌نفعان همین بخش قرار گیرد.

نوری افزود: البته ما وقتی می‌توانیم کارها را با خیال راحت به بخش خصوصی واگذار کنیم و اطمینان یابیم کارهایی که به سفره خانوار مربوط است به بهترین شکل انجام می‌شود و حتی یک روز هم در این مسیر کوتاهی را نمی‌توانیم بپذیریم.

وی با تاکید بر این که تأمین سفره و معیشت مردم مسوولیتی ملی و میهنی است، به افزایش قیمت مرغ در ایام تعطیلات اخیر در برخی از استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: اجازه نخواهم داد تولید فدای تنظیم بازار شود؛ باید اول محصول برای همه مردم باشد تا ما بتوانیم مازاد را صادر کنیم. اما شما هم باید کمک کنید تا قیمت‌ها در دو- سه روز تعطیلی گران و به اعتماد مردم به بخش خصوصی آسیب وارد نشود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره احیای دریاچه ارومیه هم اصلاح روش‌های آبیاری و استقرار سیستم‌های نوین آبیاری را موثر معرفی کرد و درباره قطع برق چاه‌های کشاورزی گفت: در بخش تأمین برق کشاورزی هم با وزارت نیرو مذاکراتی برای واگذاری برخی از تصمیمات با استان‌ها برای تنظیم امور داده شده که امیدوارم این مشکل ملی هم رفع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید