Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی:

جلب مشارکت مردم از بستر تشکل‌ها می‌گذرد

وزیر جهادکشاورزی در «چهارمین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی؛ راهبران توسعه» جلب مشارکت مردمی را در ارتباط تشکل‌ها با مراجع قانون‌گذاری و اجرایی دانست.

جلب مشارکت مردم از بستر تشکل‌ها می‌گذرد
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی در چهارمین همایش ملی «تشکل های اقتصادی راهبران توسعه» در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ظرفیت‌های قانونی خوبی برای تشکل‌ها وجود دارد و اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، ارتباط تشکل‌ها با مرجع قانون گذاری و مراجع اجرایی نزدیک‌تر و محکم‌تر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بر اساس شعار سال، واگذاری امور به مردم و جلب مشارکت مردم از بستر تشکل‌ها می‌گذرد و وزارت جهاد کشاورزی در چهارچوب قوانین و با در نظر گرفتن علاقه و توان تشکل‌ها، امور را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
 
نوری گفت: ما می توانیم اموری مانند تنظیم بازار محصولات کشاورزی، صادرات و واردات برخی نهاده ها را به تشکل ها واگذار کنیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای تقویت و حمایت از تولید و تشکل ها به کار خواهیم بست. 
 
وی در رابطه با حمایت از بخش خصوصی در صادرات محصولات کشاورزی گفت: ما صادرات را یکی از راه‌های توسعه و تقویت تولید می دانیم و از صادرات حمایت می کنیم اما با نگاه به بازارهای داخلی و قیمت آن در بازار و در فصول مختلف سال. 
 
گفتنی است، در پایان این همایش و پیش از معرفی تشکل‌های اقتصادی برتر، سامانه nesis.ir و فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی ایران بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار و با مشارکت سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، رونمایی شد.
 
همچنین از ۳۱ تشکل برتر تقدیر شد که از این بین ۳ تشکل، موفق به دریافت رتبه A پلاس شدند، هم‌چنین ۲۰ تشکل از طرف اتاق ایران، دو تشکل از طرف وزارت کشاورزی، یک تشکل از طرف اتاق اصناف، ۵ تشکل از سوی اتاق تعاون و ۳ تشکل هم از سوی کانون عالی کارفرمایی معرفی شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید