Iranian Agriculture News Agency

معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی خواستار شد:

قانون خدمات کشوری نوسازی شود

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی از لزوم بهبود وضعیت شاغلین وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه فعالیت جهادی خبر داد.

قانون خدمات کشوری نوسازی شود

به گزارش خبرنگار ایانا، شاهپور علایی مقدم در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به جمعیت ۶۴ هزار نفری شاغل وزارت جهاد کشاورزی در ستاد، استانها و شرکت های تابعه عنوان کرد: در حال حاضر میانگین حکم کارگزینی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی ۱۴ میلیون تومان است و در جایگاه چهاردهم یا پانزدهم بین ۱۹ وزارتخانه دولتی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی در حفظ امنیت غذایی کشور، و ماهیت کار که شامل نظارت، هدایت و حمایت امور در خارج از حوزه شهر و روستا، و در مناطق صعب العبور است، این جبران خدمت پاسخگوی انجام وظیفه همکاران این وزارت خانه نیست.

علایی مقدم با بیان این که از مسیر ایجاد عدالت شغلی باید برای کارکنان انگیزه و رضایت ایجاد کرد گفت:نامه فوق العاده امنیت غذایی دیروز به اصلی وزیر جهاد کشاورزی رسید و در صورت نهایی شدن، از ۱۰ تا ۲۰ هزار امتیاز به حکم کارگزینی کارکنان این وزارتخانه اضافه خواهد کرد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در حال حاضر میانگین سن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی ۴۹/۵ سال است، ادامه داد: در حال حاضر باید در مرحله اول نیروی انسانی شاغل در وزارت جهاد کشاورزی تنظیم شده و بازنشستگان شاغل در این وزارتخانه تعیین تکلیف شوند؛ و سازمان امور اداری و استخدامی نیز پس از این اصلاح ساختار اداری امکان این را خواهد داشت فاکتورهایی مانند سختی کار را در نظر بگیرد. 

علایی مقدم در ارتباط به واگذاری مسکن به کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به این که ۱۵۰ میلیون هکتار از ۱۶۵ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی است گفت: طرح سهم‌بری کارکنان از زمین و مسکن استراتژی ما است. با این رویکرد، با هدف زمین دار کردن پرسنل وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی تفویض اختیار به مدیران استانی و با واسطه آنها به مدیران شهرستان در دستور کار قرار دارد.

معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی از نمایندگان مجلس خواست قانون خدمات کشوری را نوسازی کنند. 

وی افزود: نوسازی این قانون تا به امروز، ۱۵ سال به طول انجامیده است. این قانون باید مطابق با تورم و هزینه های کشور نوشته شود.

علایی مقدم با بیان این که اداره کل ایثارگران از دیگر نهادهای فعال در وزارت جهاد کشاورزی در بخش جهادی است افزود: آنها در مؤسسات زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارای سهم شدند. هیأت مدیره داشته و ثروت دارند. به عنوان مثال یکی از تشکل‌های ایثارگران وزارتخانه گزارش داده، مجموعه آنها در یک سال ۱.۲ همت برای افزایش سرمایه ایثارگران و خانواده شهدا در پروژه‌های عمرانی سود داشته است.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد. این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد. بنابراین از دولت از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطالبه گری شود؛ این نه تنها به فعالیت کارمند ضربه می‌زند که خطا کند بلکه منجر به کاهش فعالیت‌ها و آسیب به فرهنگ جهادی می‌شود. ضروری است به لحاظ مالی تجدیدنظر شود.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید