Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم حافظ ذخایر آبزیان کشور باشد

قائم مقام اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادان ایران و مشاور قرارگاه اقتصادی توسعه دریامحور وزارت دفاع ضمن حمایت از غلامرضا نوری قزلجه، بر لزوم تمرکز وزیر جهاد دولت چهاردهم بر توسعه اقتصاد دریامحور تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم حافظ ذخایر آبزیان کشور باشد

 

 کاپیتان سید حسن گیتی پسند در گفت و گو با خبرنگار ایانا ضمن حمایت از انتخاب نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: جامعه صیادی ایران دارای ظرفیت های انکار ناپذیری است و اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادان ایران با ۱۵۰ هزار عضو رسمی و بالغ بر ۳۰۰ هزار عضو غیر رسمی و حوزه فعالیت در بنادر ۷ استان ساحلی شمال و جنوب کشور این جامعه را نمایندگی می کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از وزیر جهاد کشاورزی این است که با توجه به سخت کوشی صیادان کشور، بهبود معیشت این قشر زحمتکش، به ویژه در حوزه مسکن و آموزش، به ویژه آموزش HSB یا محیط زیست ایمنی و بهداشت، برای صیادان مد نظر قرار بگیرد.

گیتی پسند ادامه داد: نوسازی و بازسازی ناوگان صیادان کشور، تهیه ادوات و لوازم دریانوردی، و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی حرفه‌ای از نیازهای جامعه صیادی کشور است که در حال حاضر تمام این اقدامات به صورت سنتی انجام می‌شود و باید نظام مند شوند.

مشاور قرارگاه اقتصادی توسعه دریامحور وزارت دفاع، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه دریامحور افزود: مطالعه ذخایر آبزیان و جلوگیری از صید بی رویه این سرمایه های ملی که باعث ازدست رفتن ذخایر ژنتیکی کشور خواهد شد باید در اولویت برنامه های وزیر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: موضوع صید ترال در دریای خزر نیز از مواردی است که باید آسیب شناسی شده و در ارتباط با آن تصمیماتی با هدف حفظ منابع ملی و منافع عمومی اتخاذ شود.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید