Iranian Agriculture News Agency

با تقویت مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی محقق خواهد شد:

کاتالیزور تحقیقات جنگل‌ها و مراتع

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، ضمن اشاره بر جایگاه و نقش برجسته مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی این مؤسسه تأکید کرد: مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی، کاتالیزوری برای فعالتر شدن مؤسسه است.

کاتالیزور تحقیقات جنگل‌ها و مراتع

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، علی علیزاده ضمن قدردانی از پیگیری ها و اقدامات انجام شده به منظور راه اندازی مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی مؤسسه و اخذ مجوز راه اندازی از سوی وزارت عطف اظهار داشت:  اینکه راه اندازی این مرکز رشد، بدون مطالعه نبوده است.

وی افزود: ممکن است نگاه من به فعالیت های تحقیقاتی و تبدیل آنها به نوآوری و فناوری دانش بنیان با آنچه در مجامع تحقیقاتی و علمی مرسوم است، کمی متفاوت باشد. اما در مجموع راه اندازی مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی را گامی مثبت و ضروری میدانم که باید با جدیت پیگیری و انشاالله به نتیجه نهایی برسد.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در ادامه با تأکید بر این موضوع که نگاه مؤسسه به مرکز رشد، به هیچ وجه، جنبه مالی و انتفاعی ندارد افزود: هدف اصلی موسسه از راه اندازی این مرکز این است که به محققی که توانسته است از طریق تحقیقاتی که انجام داده است، به محصولی دست یابد و تصمیم دارد آنرا، به محصولی تجاری و قابل عرضه و رقابت در بازار تبدیل کند، امکانات و تسهیلاتی ارائه دهد تا این هدف با سرعت و کیفیت بالاتری به ثمر نشسته و محقق مربوطه بتواند نتیجه کار خود را ببیند و از عواید مادی و منعنوی آن نیز برخوردار شود.

علیزاده ادامه داد: این حمایت، صرفا مخصوص محققین مؤسسه نیست بلکه میتواند شامل محققین تمامی زیرمجموعه های تات و حتی بخش خصوصی نیز باشد.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با اشاره به محاسن مرکز رشد برای مؤسسه اظهار داشت: این کار باعث می شود هم وجهه مؤسسه ارتقاء یابد و هم همکاران مؤسسه احساس کنند وارد عرصه عمل شده اند. از این رو انگیزه بیشتری برای حرکت به سمت این موضوع پیدا می کنند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید