Iranian Agriculture News Agency

معاون دادستان کل کشور اعلام کرد:

لزوم توقف بلند مرتبه سازی در جوار باغ گیاه شناسی ملی ایران

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: پروژه بلندمرتبه‌سازی در جوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران باید متوقف و حقوق سهامداران در مکانی دیگر جبران شود.

لزوم توقف بلند مرتبه سازی در جوار باغ گیاه شناسی ملی ایران

به گزارش خبرنگار ایانا، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور، با حضور در باغ گیاهشناسی ملی ایران، از آخرین وضعیت بلندمرتبه‌سازی‌ها در ضلع شمالی این باغ بازدید، و بر اهتمام دادستانی مبنی بر رعایت قانون مبنی‌بر غیرقانونی بودن ساخت و ساز در حریم باغ گیاهشناسی ملی ایران، بر رعایت حقوق سهامداران و مالکان این پروژه مبنی بر واگذاری زمین معوض و جانمایی مناسب تأکید کرد.

وی گفت: در گذشته، با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته بود، احداثات در ضلع شمالی باغ، غیرقانونی اعلام شده بود. یعنی احداث برج های در حدود چهل طبقه، با توجه به این که منابع حیاتی مثل آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را در باغ گیاه‌شناسی به مخاطره می اندازد.

معاون دادستان کل کشور افزود: باغ گیاهشناسی با نگهداری بیش از چهار هزار گونه از حدود هشت هزار گونه گیاهی در کشور، نقش مهمی در حفظ محیط زیست کشور و تأمین هوای سالم برای پایتخت و سایر منابع حیاتی پایتخت دارد.

وی ضمن اشاره به تصمیمات قبلی برای توقف این پروژه اظهار داشت: در گذشته این تصمیم گرفته شد که این احداثات متوقف شود. مراجع مختلفی هم که ما استعلام کردیم احداث این میزان برج‌سازی گسترده را خلاف قانون و خلاف مقررات معماری اعلام کرده،  و پروانه‌های صادره از شهرداری هم دارای اشکالاتی بوده است که در مجموع، موضوع، با درخواست دادستانی به دولت ارجاع شد و یکی از مصوباتی که حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید در خرداد ماه سال گذشته داشتند این بود که این برج سازی باید متوقف شود و حقوق اعضایی که در این پروژه حضور دارند نیز یک جانمایی مناسب برای تأمین حقوق این افراد صورت گیرد.

ترکی درخصوص گودبرداری‌هایی که درحال انجام است گفت: درحال حاضر آن چند برج که درحال ساخت بود متوقف شده، ولی باید دید این خاک‌برداری که الان مشاهده می‌کنیم با ارجاع به نظر کارشناسان، آیا در محدوده حریم باغ است یا خیر و اگر بود باید مصوبه دولت در این زمینه رعایت شود.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید