Iranian Agriculture News Agency

نظارت مستمر بر مصرف داروهای دامپزشکی در استان بوشهر انجام می‌شود

رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر از نقش مهم نظارت پس از عرضه داروها در بهبود سلامت حیوانات و کیفیت محصولات دامی خبر داد.

نظارت مستمر بر مصرف داروهای دامپزشکی در استان بوشهر انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، فرزانه افری در حاشیه برنامه نظارت پس از عرضه در بوشهر بیان کرد: نظارت پس از عرضه به فرآیند جمع‌آوری، ارزیابی و پایش اطلاعات مربوط به اثرات جانبی و کارایی داروها پس از عرضه آنها به بازار اطلاق می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: این فرایند برای تشخیص و رصد هر گونه مشکلات ناخواسته یا اثرات غیرمنتظره داروها بر روی افراد پس از استفاده و عرضه گسترده آنها به بازار ضروری است.

وی افزود: نظارت پس از عرضه داروها می‌تواند به شناسایی و رصد موارد نادر و جدید از عوارض جانبی، اثرات مزمن، تعاملات دارویی و همچنین مشکلات مربوط به کارایی داروها کمک کند. این اطلاعات می‌تواند به سازمان‌های بهداشتی و دارویی کمک کند تا تصمیمات مناسب در خصوص استفاده از داروها و همچنین تغییر در شرایط استفاده از آنها را اتخاذ کنند.

افری یادآور شد: به طور خلاصه، این برنامه یک ابزار حیاتی برای ارزیابی پایداری، اثربخشی و ایمنی داروها پس از عرضه آنها به بازار است و به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در این استان، سه طرح PMS در زمینه داروهای دامپزشکی انجام شد که در این راستا، ۱۱ مورد نمونه داروی پرمصرف برای بررسی پایداری خواص و اثربخشی به آزمایشگاه ارسال شدند.

افری گفت: این آزمایشات با هدف ارتقای کیفیت و اعتبار داروهای دامپزشکی انجام شدند و نتایج این طرح‌ها می‌تواند در بهبود سلامت حیوانات و کیفیت محصولات دامی تأثیرگذار باشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: این اقدامات نشان از توجه و پیگیری دقیق مسئولان به مسائل بهداشت دام‌ها و کشاورزی پایدار است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید