Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی یکپارچه سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهر

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برگزاری دوره آموزشی یکپارچه سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای مسئولان امور اراضی شهرستان ها خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی یکپارچه سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد مشایخی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح آگاهی در زمینه تجمیع و یکپارچه سازی برای مسئولان امور اراضی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: پراکندگی اراضی به دلیل فاصله بین قطعات و رفت و آمدهای مکرر موجب کاهش انرژی کشاورزان و درنتیجه کاهش راندمان تولید محصولات می شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی بوشهر افزود: دشواری عبور و مرور ماشین آلات به دلیل پراکنده بودن قطعات، مشکلاتی را برای بهره برداران به وجود آورده و اجازه استفاده بهینه از اراضی، سرمایه گذاری در زمینه تسطیح زمین و احداث شبکه های آبرسانی را نمی‌دهد. 

مشایخی تصریح کرد: در صورتی که اراضی تجمیع و یکپارچه شود، می توان با استفاده از فناوری‌های جدید فعالیت کشاورزان را آسان و افزایش تولید را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: با تجمیع و یکپارچه سازی می‌توان از تسطیح اراضی، احداث جاده‌های بین مزارع، استفاده از ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی بهره برد و شاهد افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم. 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اولین گام جهت تشویق بهره‌برداران و کشاورزان به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، اطلاع رسانی های موثر، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد، نصب بنر و پوستر، بروشور و برگزاری جلسات منظم کارگروه شهرستانی و استانی جهت تصمیم گیری برای اعطای مشوقات است.

 مشایخی با بیان اینکه باید از ظرفیت مسئولان شهرستانی برای تحقق این اهداف استفاده شود گفت: موفقیت در این زمینه با آگاهی کامل از قوانین مربوطه حاصل می‌شود.

وی یادآور شد: دوره آموزشی با موضوع تجمیع، یکپارچگی و قانون به الزام ثبت اموال غیر منقول برای مسوولان امور اراضی شهرستان ها با حضور کارشناسان دفتر تجمیع و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید