Iranian Agriculture News Agency

روز جهانی تخم مرغ و اهمیت این ماده غذایی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 18 مهرماه مطابق با 9 اکتبر روز جهانی تخم‌ مرغ، فرصتی است تا با نگاهی دقیق‌تر به این ماده غذایی ساده اما بسیار ارزشمند و اهمیت آن در زندگی روزمره بیشتر توجه کنیم.

روز جهانی تخم مرغ و اهمیت این ماده غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، ابوتراب نکیسا به این مناسبت گفت: این روز به ما یادآوری می‌کند که تخم‌مرغ چطور با فراهم کردن طیف گسترده‌ای از مواد مغذی به تغذیه سالم و رشد جسمانی انسان‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تخم‌مرغ به سادگی در دسترس است، خواص و فواید آن اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص اینکه چرا این ماده غذایی شایسته یک روز جهانی شده است افزود: وجود مواد مغذی، معدنی، اسید های آمینه و اسیدهای چرب غیر اشباع در این ماده غذایی باعث شده که در علم تغذیه توجه ویژه ای به مصرف تخم مرغ در سبد خانوار شود.

نکیسا با بیان اینکه در سطح دنیا تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای گسترش صنعت مرغ تخم گذار تجارتی انجام شده است افزود: هر سال سازمان بهداشت جهانی با همکاری موسسات مختلف در سطح دنیا برنامه‌های متنوعی برای شناخت این ماده غذایی و افزایش فرهنگ مصرف آن مخصوصاً برای کودکان برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان ها برنامه مصرف صبحانه تخم مرغی برگذار می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در راستای تامین تخم مرغ مصرفی مورد نیاز استان پیگیر راه اندازی یک واحد 170 هزار قطعه‌ای با همکاری بخش خصوصی هستیم که با راه‌اندازی این واحد بخش اعظمی از نیاز استان به تخم مرغ تامین می‌شود.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید