Iranian Agriculture News Agency

دبیر جشنواره گاو هلشتاین ایران مطرح کرد:

آشنایی مردم با نحوه تولید فرآورده‌های لبنی هدف اصلی جشنواره گاو هلشتاین

دبیر جشنواره در سومین جشنواره گاو هلشتاین ایران گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره آشنایی مردم با فرآورده‌های لبنی و نحوه تولید آن است.

آشنایی مردم با نحوه تولید فرآورده‌های لبنی هدف اصلی جشنواره گاو هلشتاین

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی بابایی در سومین جشنواره گاو هلشتاین ایران  که در اصفهان برگزار شد، بیان کرد: بعد از ۱۸ سال توانستیم سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی را در اصفهان برگزار کنیم. 

وی افزود: برای به ثمر رسیدن این اقدام مهم ما به حمایت مسئولین نیازمندیم و از همکاری مسئولین برای برگزاری چنین مراسمی سپاسگزارم. 

بابایی ادامه داد: این جشنواره محلی ست برای نشان دادن فعالیت‌ها و پیشرفت روندهای ژنتیکی که اتفاق افتاده به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. 

دبیر جشنواره اعلام کرد: روندهای ژنتیکی پس از سالیان سال، با تلاش و زحمت زیاد دامپروران و نخبگان عرصه دانش‌بنیان به ثمر رسید و امروز می‌توانیم نتیجه این زحمات را ببینیم. 

بابایی خاطرنشان کرد: تولیدکننده‌ی امروز علاوه بر مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند با اطلاعات نادرستی که به مصرف‌کنندگان داده می‌شود نیز مواجه است و یکی از اهداف مهم این جشنواره آشنایی مردم با فراورده‌های لبنی و نحوه تولید آن است. 

یادآور می‌شود، این جشنواره با حضورِ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور و رئیس تحقیقاتی امور دامی کشور برگزار شد. همچنین این جشنواره از مهم‌ترین جشنواره‌های غیر کشاورزی برای پرورش دام اصیل در کشور ایران است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید