Iranian Agriculture News Agency

پیام مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی:

دامپزشکان، مراقبانِ تمام‌قد امنیت غذایی، سلامتی و بهداشت عمومی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی بر نقش بی‌بدیل دامپزشکان و پیرا دامپزشکان در حفظ امنیت و ایمنی غذایی در جهان تأکید کرد.

دامپزشکان، مراقبانِ تمام‌قد امنیت غذایی، سلامتی و بهداشت عمومی

به گزارش ایانا مجتبی نوروزی در این پیام نوشت: «روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.»

وی افزود: پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به‌ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

نوروزی ادامه داد: دامپزشکان و پیرا دامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و ازاین‌رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آن‌ها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این پیام تأکید کرد: «روز جهانی دامپزشکی سال 2024 با شعار دامپزشکان از پایه‌های اجتناب‌ناپذیر نظام سلامت هستند بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرا دامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن‌کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.»

وی افزود: اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا ازنظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت‌سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

نوروزی از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرا دامپزشک صمیمانه قدردانی و برای تمام دامپزشکان و پیرا دامپزشکان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید