Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران هستیم

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بر لزوم گسترش زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد باهدف صادرات موفق محصولات طیور تأکید کرد.

 متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران هستیم

 به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد با تأکید بر آرامش بازار نهاده‌ها گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت‌دار و عرضه بیش از یک‌میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده و در حال حاضر، عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران عزیز کشور هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.

شیرزاد به خرید بدون محدودیت بیش‌بود مرغ در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه هزار تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور بیان کرد: در ماه مبارک حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد. طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها به بالای دو کیلو و ۹۰۰ گرم رسیده است که این نشان‌دهنده دیرکشتاری است. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و باافتخار تکمیل و نیز کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل محقق می‌شود.

شیرزاد تصریح کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولاتش دارد. حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرکنندگان مرغ باید صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت کنند.

وی یادآور شد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور احساس می‌شود.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید