Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید سه میلیون تن گوشت مرغ در سال جاری

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تامین نهاده های صنعت طیور با هدف تحقق برنامه های افزایش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی تاکید کرد.

پیش بینی تولید سه میلیون تن گوشت مرغ در سال جاری

محمد ابراهیم حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایانا در ارتباط با برنامه های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ذیل برنامه هفتم توسعه، با هدف توسعه صنعت طیور کشور و جهش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی  بیان کرد: حداکثر برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰۰ درصدی مرغ اجداد گوشتی کشور، و جوجه ریزی گوشتی به میزان حداکثر ۱۷۵۰ میلیون قطعه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این که میزان پیش بینی تولید گوشت مرغ صنعتی در سال ۱۴۰۳ بر اساس  برنامه هفتم توسعه کشور، دو میلیون و ۶۳۶ هزار تن است افزود: اما با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص استفاده از تمام ظرفیت‌های خالی، تولید گوشت مرغ با حداکثر ظرفیت 3 میلیون تن برنامه ریزی شده است که تحقق آن منوط به تامین به موقع کلیه نهاده‌های تولید، شامل جوجه یک روزه، دان و ... و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای پرورشی است.

حسن نژاد ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه، میزان تولید تخم مرغ  نیز در سال ۱۴۰۳ یک میلیون  ۳۰۱ هزار تن ‌پیش بینی شده است  که با توجه به برنامه‌های صادراتی و تکلیفی از سوی وزارت متبوع ، و با کمک برنامه‌ریزی های فنی صورت گرفته، تولید با حداکثر ظرفیت در دستورکار قرار گرفته است که تحقق برنامه های این بخش نیز، منوط به تامین به موقع کلیه نهاده‌های تولید است.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید