Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:

فعالیت ۱۹۰۰ جایگاه نظارت شرعی و بهداشتی در عید قربان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام آمادگی ناظرین این سازمان  برای انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی عید سعید قربان، بر اهمیت تهیه دام از مراکز تحت نظارت این سازمان  تاکید کرد.

فعالیت ۱۹۰۰ جایگاه نظارت شرعی و بهداشتی در عید قربان

 

مجتبی نوروزی در ارتباط با برنامه های سازمان دامپزشکی کشور برای نظارت به اشتیرو شرعی در عید سعید قربان در جمع خبرنگاران گفت: ۲۰۰ هزار رٱس دام سبک گوسفندی برای اجرای مناسک مذهبی عید قربان، در مجموع ۱۹۰۰ جایگاه نظارتی بهداشتی و شرعی به صورت ثابت و سیار در کشور عرضه می شود.

وی با بیان این که از این تعداد جایگاه، ۸۴۴ مورد ثابت و ۱۰۴۹ جایگاه سیار هستند افزود: برای این تعداد جایگاه کشتار دام عید سعید قربان در مجموع ۳ هزارو ۵۸۴ پرسنل ناظر شرعی و بهداشتی در نظر گرفته شده که از این تعداد نیز یک هزارو ۲۶۱ نفر دامپزشک و ۶۲۰ نفر ناظر شرعی هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸۰ هزار راس دام سبک برای عید قربان عرضه شده بود که از این میزان ۳ هزارو ۵۰۰ راس دام مشکل دار تشخیص داده شدند، و ۳۰۰ راس آن به طور جدی ضبط، و از چرخه عرضه به شهروندان خارج شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه قیمت مصوب دام زنده عید قربان توسط دستگاه های متولی روز شنبه اعلام می شود به هموطنان توصیه توصیه اکید کرد که مسائل بهداشتی را مورد توجه قرار دهند. دام عید قربان از مراکز عرضه معتبر خریداری و دام در جایگاه های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور کشتار شوند.وی تاکید کرد: به طور قطع  قبل از مصرف گوشت به مدت  ۲۴ ساعت  این محصول را  در پیش سردکن قراردهند.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید