Iranian Agriculture News Agency

استقرار 620 ناظر شرعی در عید سعید قربان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از تشدید نظارت شرعی سازمان دامپزشکی بر مناسک عید سعید قربان خبر داد.

استقرار 620 ناظر شرعی در عید سعید قربان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و دهه ولایت ابراز امیدواری کرد که این مراسم مقدمه‌ای برای انتخاباتی پرشور و باشکوه باشد.

وی گفت: امسال هم در سازمان دامپزشکی و در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر دام‌های ذبح‌شده در روز عید سعید قربان انجام خواهد شد. ما ۸۴۴ اکیپ ثابت نظارتی و ۱۴۹ اکیپ سیار در سراسر کشور تدارک دیده‌ایم.  مجموعاً سه هزار و ۵۸۴ نفر در فرایند نظارت‌های بهداشتی و شرعی حضور خواهند داشت که از این تعداد حدود ۶۲۰ نفر ناظر شرعی و روحانیونی هستند که در جایگاه‌های ثابت و هم سیار عرضه قربانی مستقر خواهند بود.

رنجبران توضیح داد: وظیفه ناظر شرعی نظارت بر رعایت شروط اسلامی و شرعی برای ذبح یک حیوان است. ذابح باید حتماً مسلمان باشد؛ حتماً ذبیح روبه‌قبله باشد؛ از وسیله آهنی استفاده شود و آهن باید کاملاً تیز باشد؛ ذابح باید حین ذبح نام خدا را بر زبان جاری کند چراکه خداوند تنها در صورتی به ما اجازه تصرف در عالم تکوین را می‌دهد که نام او را ببریم.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت شرعی بر ذبح برای مردم کشور گفت: مردم به ما و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی اعتماد کردند و برحسب این اعتماد از محصولات دامی در کشور استفاده می‌کنند. بنابراین این‌یک مطالبه عمومی است. ما باید با دقت تمام در تمام ایام سال به‌ویژه در ایامی مانند عید سعید قربان به این وظیفه عمل کرده و این مطالبه عمومی را به نحو احسن پاسخ دهیم.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید