Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد چابهار

در راستای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی توسعه دریامحور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد چابهار به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد چابهار

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳  به چابهار سفر کرد، امضای تفاهم‌نامه‌ای توسط سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درمحل سازمان منطقه آزاد چابهار، با هدف افزایش همکاری های مشترک بین دو سازمان یکی از برنامه های این سفر بود.

وی در ادامه این سفر از منطقه حفاظت شده باهو کلات، بازدید کرد.

باهوکلات، منطقه حفاظت شده‌ای است که که دارای تنوع زیستی گیاهی و جانوری بالایی بوده و تمساح مردابی (گاندو) به عنوان تنها نماینده راسته تمساحیان ایران، در این منطقه که در حوزه شهرستان‌های چابهار، نیکشهر و سرباز پراکنش دارد، زیست می‌کند.

انتظار سازمان شیلات ایران برای بهره‌برداری با ظرفیت کامل‌تر طرح پرورش آرتمیا

در دومین روز از سفر رییس سازمان شیلات ایران به چابهار، طرح پرورش آرتمیا مورد بازدید قرار گرفت.

سیدحسین حسینی در این بازدید ضمن ایراد توصیه‌های لازم، بر انجام بررسی‌ها در خصوص ظرفیت طرح و حجم زمین تحویل گرفته شده تاکید کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به نیاز کشور به آرتمیا برای پرورش میگو و به منظور جلوگیری از واردات آن، انتظار سازمان شیلات ایران از مجری این طرح، بهره‌برداری با ظرفیت کامل‌تر است .

 

امیدواری برای بهره‌برداری از بزرگترین بندر صیادی کنارک در دهه مبارک فجر

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در ادامه و در حاشیه بازدید از بزرگترین بندر صیادی کنارک با دارا بودن ۷ هکتار حوضچه آرامش، از پیمانکار و مسوولان استانی برای اجرای پروژه و پرداخت به موقع صورت وضعیت‌ها تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این پروژه در سال جاری به مناسبت هفته دولت و در نهایت دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید