Iranian Agriculture News Agency

در دیدار هیئت برزیلی بامجتبی نوروزی مطرح شد؛

کمیسیون دامپزشکی کشورهای عضو «بریکس» تشکیل می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی با هیاتی عالی‌رتبه از وزارت کشاورزی کشور برزیل دیدار داشتند.

 کمیسیون دامپزشکی کشورهای عضو «بریکس» تشکیل می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با هیاتی عالی‌رتبه از وزارت کشاورزی کشور برزیل ضمن خوش‌‎آمد گویی این هیات در ایران گفت:  بی شک دنیا در حال انتقال قدرت از اروپا و آمریکا به قدرت‌های نوظهور در کره خاکی است که این راهی برگشت ناپذیر در کره زمین است. 

وی با بیان اینکه پیمان‌های منطقهای در آینده نزدیک قدرت خودشان را نشان خواهند داد، پیمان‌های «بریکس» و «شانگهای» را دو مورد از این پیمان‌ها برشمرد که باید کشورهایی همچون ایران و برزیل در قالب این سازمان‌ها به هم نزدیک تر شوند. 

نوروزی با بیان اینکه کارشکنی ایالات متحده آمریکا و اروپایی‌ها در الحاق ایران به این پیمان‌ها، نشان اهمیت این پیمان‌ها است افزود: باید با همکاری هم حاکمیت دلار را در معاملات تجاری از بین ببریم و این وظیفه من و شماست که در کشورهای دوست و برادر به این اهداف کمک کنیم. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در ادامه با اشاره به آمار واردات سالانه بیش از 5 میلیارد دلار محصول از برزیل به ایران که بالغ بر 95 درصد آن محصولات کشاورزی است خاطرنشان کرد: من از اینکه واحد شمارش را دلار اعلام می‌کنم متاسف هستم و امیدوارم روزی درباره واحد پولی مشترک قابل اتفاق در «بریکس» صحبت کنم. 

نوروزی در ادامه با ذکر برخی جزئیات و مستندات به تشریح برخی از اقداماتی که برای تسریع و تسهیل مراودات تجارت محصولات کشاورزی بین دو کشور پرداخت و گفت: با توجه به لزوم بهبود تراز تجاری بین دو کشور به شرایط منصفانه باید توافق‌های فی مابین اجرایی گردد.

روبرتو‌ پروزا معاون وزیر کشاورزی کشور برزیل در  تجارت و روابط بین الملل و لودمار آگییار سفیر کنونی سفارت برزبل در تهران و معاون وزیر امور خارجه کشور برزیل در ترویج تجارت، علوم و تکنولوژی، نوآوری و فرهنگ، ضمن تشکر از میزبانی ایران جهت رفع دغدغه‌های طرف ایرانی، قول مساعد دادند و مقرر گردید تا با هماهنگی لازم در ماه اکتبر 2024 نشست وبیناری بین هیاتی از وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی برزیل با حضور وزیران کشاورزی دو کشور برگزار شود.

همچنین نوروزی پیشنهاد کرد در مذاکرات آتی جهت تشکیل کمیسیون دامپزشکی کشورهای عضو «بریکس» با هدف تسهیل و تسریع در تجارت فراورده‌های خام دامی اقدام لازم به عمل آید.

منتشرکننده خبر: زینب سادات حسینی فر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید