Iranian Agriculture News Agency

افزایش 224 هزار تنی مقدار تولید آبزیان با اجرای چهار طرح شیلاتی

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات گفت: در راستای تحقق شعار سال، چهار طرح در زمینه های ماهیان سردابی و گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، پرورش ماهیان سردابی با استفاده از نانو حباب ساز، مزارع در حال احداث در استان های زاگرس نشین و شهرک های پرورش میگو پیش بینی شده است.

افزایش 224 هزار تنی مقدار تولید آبزیان با اجرای چهار طرح شیلاتی

سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در توضیح برنامه های سازمان شیلات ایران در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: مطابق نظر مقام عالی وزارت، چندین جلسه در وزارت جهاد کشاورزی، برای تحقق برنامه های سازمان در این زمینه، برگزار شده است.

وی افزود: طبق برنامه پیش بینی شده، افزایش مقدار تولید آبزیان در سال 1403 در قالب 4 طرح ، اجرایی خواهد شد. فزایش تولید ماهیان سردابی و گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به میزان حدود 100 هزار تن و افزایش ظرفیت تولید ماهیان سردابی با استفاده از نانو حباب ساز به میزان 50 هزار تن پیش بینی شده است.

حسینی به نقش موثر زاگرس نشینان در تولید آبزیان اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده است ظرفیت تولید ماهیان سردابی با تکمیل مزارع در حال احداث در استان های زاگرس نشین به میزان 13هزار و 700 تن افزایش یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: احداث شهرک های پرورش میگو در 24 هزار هکتار از اراضی در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی در نظر گرفته شده است که امیدواریم به ظرفیت تولید میگوی پرورشی به میزان 60 هزارتن افزوده شود.

حسینی افزود: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید، در مجموع، حدود 224 هزار تن به میزان تولیدات آبزیان افزوده خواهد شد. وی در پایان گفت: در سال 1402، میزان تولید انواع آبزیان 1380 هزارتن برآورد شد و در صورت تامین الزامات مالی و غیر مالی امکان تولید 1604 هزار تن انواع آبزیان در سال 1403 نیز وجود دارد.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید