Iranian Agriculture News Agency

افتتاح پروژه کشاورزی و دامپروری 50 هزار راسی دام سبک در چناران با حضور وزیر جهاد کشاورزی

در نخستین سفر استانی وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم به خراسان رضوی، پروژه کشاورزی و دامپروری 50 هزار راسی دام سبک رویش طلایی شهرستان چناران افتتاح و بهره‌برداری شد.

افتتاح پروژه کشاورزی و دامپروری 50 هزار راسی دام سبک در چناران با حضور وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلام‌رضا نوری وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم و هیات همراه در نخستین سفر استانی به خراسان رضوی، پروژه کشاورزی و دامپروری 50 هزار راسی دام سبک شرکت کشت و صنعت رویش طلایی شهرستان چناران را افتتاح کرد.

بنابر این گزارش، شرکت رویش طلایی (صباح) پروانه تاسیس پرورش دام سبک به ظرفیت ۵۰ هزار راس در اراضی روستای دهنه اخلمد شهرستان چناران در مجاورت شهر سیدآباد را دریافت کرد و پس از دریافت مجوز تغییر کاربری، در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اقدام به واردات ۲۱۰۶ راس دام سبک نژاد لاکن (۲۰۴۲ راس ماده و تعداد ۶۴ راس نر) از کشور فرانسه کرد و در آبان ماه همان سال نیز تعداد ۲۸۵ راس دام سبک نژاد آصف (۲۶۵ راس ماده و ۲۰ راس نر) از کشور اسپانیا وارد کرد. طی دو سال ظرفیت گله به 11 هزار راس افزایش یافت و در ابتدای سال جاری موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شد. در حال حاضر جمعیت کل گله 12 هزار و 800 راس می‌باشد که تعداد ۲۱۰۰ راس دام شیرده هست.

گفتنی است؛ بازدید از پروژه‌های کشاورزی و دیدار با تشکل‌ها و بهره‌بردارن استان از برنامه‌های وزیرجهاد کشاورزی در این سفر است.

در این سفر معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون، مدیر کل امور استان‌ها، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسوولان وزارت و استان، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید