Iranian Agriculture News Agency

مراسم بزرگداشت هفته دامپزشکی برگزار می شود:

صد سال خدمت، یک قرن افتخار

مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از برنامه ریزی ستاد 14 مهر، به ریاست این سازمان، برای بزرگداشت هفته دامپزشکی خبر داد.

صد سال خدمت، یک قرن افتخار

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد:جلسه ستاد برگزاری روز ملی دامپزشکی، هفته گذشته با حضور سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، جامعه دامپزشکان، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی به ریاست رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار، و تصمیم بر این شد که از تاریخ 14 تا 20مهرماه، مانند سالیان گذشته، هفته دامپزشکی گرامی داشته شود.

وی با اشاره به ۱۰۰ ساله شدن ساختار دولتی و حاکمیتی دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی از سال ۱۳۰۳، تحت عنوان اداره دفع آفات حیوانی مسئولیت خود را آغاز کرد؛ و تا به امسال در سال ۱۴۰۳ تحت عنوان سازمان دامپزشکی به ارائه خدمت می‌پردازد. از این رو ما بزرگداشتی را تحت عنوان روز ملی دامپزشکی با شعار «صد سال خدمت، یک قرن افتخار» در دست اجرا داریم.

اسدی در توضیح نامگذاری روزهای هفته دامپزشگی گفت: ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی در خدمت جهش تولید با مشارکت مردم؛ ۱۵ مهر ماه روز دامپزشکی، آموزش و پژوهش، با برگزاری مراسم دانشچویی در دانشکده دامپزشکی تهران؛ 16 مهرماه دامپزشکی و خدمت رسانی در مناطق روستایی و عشایری با برگزاری رزمایش ها و اردوهای جهاد دامپزشکی در تمام استانها در مناطق روستایی، عشایری و صعب العبور خواهد بود.

وی ادامه داد: روز17 مهرماه با عنوان دامپزشکی دانش بومی در مسیر خودکفایی و سلامت جامعه نامگذاری شده است. 18 مهرماه تحت عنوان نقش دامپزشکی در سلامت و ایمنی غذا، و ۱۹ مهر ماه روز اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی و رعایت رفاه و حقوق حیوانات است که برای این روز کارگاه‌هایی با هماهنگی جامعه دامپزشکان و سایر بخش‌های دامپزشکی با در نظر گرفتن  امتیاز باز آموزی پیش بینی شده است، موضوع رفاه حیوانات و اخلاق دامپزشکی آموزش داده خواهد شد. و در نهایت روز 20 مهرماه روز اقتدار صنفی، توسعه بخش خصوصی و ارتقا دامپزشکی نامگذاری شده است.

مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که در هفته دامپزشکی با حضور رئیس سازمان، معاونین و مدیر کل‌های سازمان دامپزشکی، دیدارهایی با مسئولین کشوری و لشکری برنامه ریزی شده است ادامه داد: در این دیدارها، نقش‌، ماموریت‌ها، اهداف و دستاوردهای سازمان دامپزشکی تبیین خواهد شد. همچنین دیدار با خانواده‌های معزز شهدای دامپزشکی و دفاع مقدس را در دستور کار داریم.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید