Iranian Agriculture News Agency

کارخانجات خوراک آماده به سیلاژبگر مجهز می شوند

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طور و آبزیان کشور از اقدام این اتحادیه در توسعه استفاده از سیلاژبگر ها در کارخانجات خبر داد.

کارخانجات خوراک آماده به سیلاژبگر مجهز می شوند

محمد مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به این‌که اتحادیه تعاونی‌های کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان کشور با دارا بودن ۲۵ تعاونی استانی قریب به ۷۵۴ کارخانه را تحت پوشش خود قرار داده است؛ گفت: همان‌طور که می‌دانید کشور ما در منطقه خشک و کم‌آبی واقع‌شده، و هرگونه فنّاوری و راهبردی که به استفاده بهینه از منابع گیاهی جهت بالا بردن بهره‌وری و افزایش طول انبارش محصول کمک کند، می‌تواند تأثیرات مثبتی در زنجیره تولید محصولات پروتئینی در کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: استفاده از سیلاژ بگرها به دلیل اینکه می‌توانند بهره‌وری محصولات گیاهی را بالا برده و زمان انبارش آن را افزایش دهند، برای شرایط اقلیمی ما در ایران ضروری است.

مسعودی افزود: این اتحادیه در راستای سیاست‌های کلی بخش تولید کشور و همچنین سیاست‌های داخلی این تشکل کشوری، استفاده از این فنّاوری را ترویج کرده و پس از ابلاغ مصوبات صورت گرفته در دفتر بهبود تغذیه معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، این اتحادیه نیز به‌تمامی تعاونی‌های خود موضوع ترویج این فنّاوری را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا این اتحادیه اقدام به برگزاری برخی کلاس‌های آموزشی در سطح استان‌ها و همچنین ترویج استفاده و تجهیز کارخانجات به سیلاژبگر کرده است. چراکه اعتقادداریم کارخانجات به‌عنوان یکی از حلقه‌های اصلی و تعیین‌کننده زنجیره تولید محصولات پروتئینی می‌توانند در بالا بردن بهره‌وری واحدهای تولیدی بسیار پویا عمل کنند.

به گزارش ایانا، سیلاژبگرها ماشین‌آلاتی هستند که امکان سیلاژ علوفه تر را در شرایط بهداشتی و در محیط خلأ در بسته‌بندی‌هایی با حجم و وزن متفاوت، با امکان ماندگاری بالا فراهم کرده و ضمن حفظ رطوبت علوفه، از فساد آن جلوگیری می‌کنند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید