Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی اعلام کرد:

مجلس مشکلات صنعت طیور را پیگیری می‌کند

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم هم‌افزایی دولت و تشکل‌های صنعت طیور در مدیریت تولید و بازار این صنعت تأکید کرد.

مجلس مشکلات صنعت طیور را پیگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیران تشکل‌های ملی صنعت طیور در جلسه‌ای که با حضور نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و به میزبانی فدراسیون طیور ایران برگزار شد، به طرح مسائل و معضلات پیش پای تولید و بازار این صنعت پرداختند.

مداخلات غیرکارشناسانه در بازار داخلی و صادراتی صنعت، تحمیل هزینه‌های غیرضروری به صنعت در کنار قیمت‌گذاری مصوب و پیشینی، عدم رعایت تراز ماهیانه در تأمین نهاده‌های صنعت و افزایش هزینه تأمین و واردات نهاده، عدم‌حمایت از مصرف خوراک آماده باوجود اثبات افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی ارزی، عدم‌حمایت و تشویق تولید باکیفیت، لزوم حمایت از تولید زنجیره‌ای و مشکلات تولید مرغ نژاد آرین، بخشی از مسائل طرح‌شده توسط مدیران تشکل‌های ملی صنعت طیور در این جلسه بود.

پیمان فلسفی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست، بر اهمیت سرمایه اجتماعی ارزشمندی که با تجمیع تشکل‌های فعال در صنعت طیور کشور در قالب فدراسیون ایجادشده است؛ تأکید کرد.

وی به تشکیل کمیته تخصصی دام و طیور ذیل کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از فدراسیون طیور ایران خواست که با دسته‌بندی، تفکیک و اولویت‌بندی مسائل صنعت نسبت به طرح موضوعی مسائل با کمیسیون اقدام کنند تا امکان پیگیری مسائل از طرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شود.

فلسفی با تأکید بر اهمیت نقش صنعت طیور در تأمین غذای جامعه، بر لزوم هم‌افزایی دولت و تشکل‌ها تأکید کرد و گفت: بدون تردید بایسته است که جلسات منظمی بین معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و فدراسیون طیور ایران به نمایندگی از غالب تشکل‌های ملی صنعت طیور برگزار و دانش و تجربه پیشکسوتان صنعت در سیاست‌گذاری‌های کلان تولید محصولات طیور در کشور مورداستفاده قرار گیرد.

وی برای اختصاص یک کرسی در کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به فدراسیون طیور ایران، قول مساعد داد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید