Iranian Agriculture News Agency

مجلس برای صادرات محصولات دامی ریل گذاری می کند

رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن اشاره به ایجاد ظرفیت های صادراتی در حوزه دامپزشکی از آمادگی مجلس برای حمایت از صادرات تولیدات دامی خبر داد.

مجلس برای صادرات محصولات دامی ریل گذاری می کند

به گزارش خبرنگار ایانا محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی دامپزشکی بر اهمیت دامپزشکی در تامین امنیت غذایی به عنوان یکی از مباحث جدی تمام جوامع بشری تاکید کرد و افزود: تولید غذای سالم مسئله اصلی کشور است وتلاش دامپزشکان به عنوان افسران خط مقدم امنیت غذایی قابل ستایش است.

عسگری گفت: مجلس شورای اسلامی در حوزه تقنینی ریل گذاری های لازم را برای حمایت از دامپزشکی کشور انجام داده که این در حوزه اجرا نیز باید عملیاتی و محقق شود.

وی با اشاره به نزدیکی زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی آمادگی خواهد داشت که هر نقطه نظر یا ارائه راهکاری را برای حل مشکلات بخش مد نظر قرار دهد و همکاری های لازم را برای تصویب لوایح و در نظر گرفتن نظرات کارشناسان در ارائه طرح ها را داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی یکی از ظرفیت ها و قابلیت های مهم این بخش را صادرات قلمداد کرد و گفت: در زمینه صادرات گوشت مرغ، ۲۱ هزار مجوز صادر شده است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ مجوز عملیاتی شده است. وی افزود: میزان تولید گوشت مرغ در کشور در حالی به ۲۶۰۰ هزار تن می رسد که نیاز کشور از ۲۲۰۰ هزار تن تجاوز نمی کند، و باقی این تولید مازاد است. عسگری تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای ریل گذاری صادرات و بازاریابی این محصولات با هدف هم افزایی با دولت و بخش خصوصی آمادگی دارد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید