Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۹۵ هزار تن گیلاس در استان تهران/ رشد ۲۲۰۰ تنی تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از برداشت ۹۵ هزار و ۵۰۰ تنی گیلاس از سطح باغات این استان خبر داد و گفت: با پایان برداشت این محصول، میزان تولید این محصول تابستانه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ تن افزایش داشت.

برداشت ۹۵ هزار تن گیلاس در استان تهران/ رشد ۲۲۰۰ تنی تولید

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری با اشاره به اتمام برداشت گیلاس از باغات استان افزود: باغات گیلاس استان تهران بیشتر در شهرستان‌های شمیرانات به مساحت ۴۵۳۶ هکتار، تهران به مساحت ۴۵۷ هکتار، ملارد به مساحت ۲۱۴ هکتار و بقیه در سایر شهرستان‌ها واقع شده اما کیفیت گیلاس تک‌ دانه لواسان مثال‌ زدنی است و این برند در کل منطقه مشهور است.

وی اظهار کرد: تولید گیلاس در استان تهران امسال با ۲۲۰۰ تن افزایش به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید که رتبه نخست تولید این محصول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

برادری در خصوص ارقام گیلاس باغات استان گفت: بیشترین ارقام این محصول، تکدانه مشهد و صورتی لواسان است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در ایام برداشت این محصول، بخش زیادی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و مقداری نیز برای فرآوری و کمپوت سازی و صادرات ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میانگین عملکرد تولید گیلاس استان را ۱۶.۶ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: برخی از باغداران شمیرانات توانسته‌اند با روش‌های باغداری نوین میزان برداشت گیلاس در هر هکتار را افزایش دهند، که بسیار قابل‌ توجه است؛ به طور مثال باغدار نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱ با عملکرد ۴۳ تن که بالاترین میزان عملکرد درسطح کشور بود، از استان تهران انتخاب شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید