Iranian Agriculture News Agency

بازار اوراسیا در دستان صنایع فرآوری خرمای خوزستان

محسن بویری کارآفرین و دارنده شرکت فرآوری خرما یکی از نمایندگان خوزستان برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو است که سابقه صادرات هزار تن محصولات فرآوری شده به بازارهای اوراسیا را دارد.

بازار اوراسیا در دستان صنایع فرآوری خرمای خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محسن بویری یکی از کارآفرینانی است که سال‌ها است در زمینه بسته‌بندی و فرآوری خرما در استان فعالیت دارد.

وی که یکی از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو است، گفت: زمینه کاری ما تولید ربات‌های پرنده سم‌پاشی، گرده افشانی و شناسایی آفات بوده است که تحت عنوان شرکت دانش‌بنیان دشت آفتاب سوسن به ثبت رسید.

بویری با بیان اینکه در سال 99 شرکت دشت آفتاب سوسن موفق به‌عنوان شرکت فناور شناخته شد افزود: از سال 99 وارد فضای تولید و فرآوری خرما شدیم.

وی ادامه داد: در همین راستا معضل فروش خرما در سبد کالایی اوراسیا را شناسایی کردیم و خلال خرما با 6 طعم مختلف را با برند زرحیا را به‌صورت خرده فروشی زیر 200 گرم را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کردیم.

بویری توضیح داد: رسالت ما خرید خرما از کشاورزانی است که خرمای شناسنامه دار و مرغوب را طبق پروتکل‌های شرکت تولید می‌کنند و در همین راستا با 9 نفر از کشاورزانی که به کشت خرما در شهرهای مختلف می‌پردازند همکاری داریم.

بویری اضافه کرد: همچنین 17 رقم خرمای کمتر شناخته را با برند سرزمین خرما به کشور ارمنستان صادر کردیم و در سال اول  حجم بازار خرمای امنستان را اشباع کردیم.

وی گفت: سال دوم سعی در فرآوری محصولات خرما از جمله شیره خرما، سس خرما ، خمیر خرما و پوره خرما  کردیم و در حال حاضر بر تولید شکر خرما و ترافل خرما نیز  متمرکز شده‌ایم.

بویری با بیان اینکه تا کنون حدود هزار تن محصولات مختلف خرمایی در بسته‌بندی زیر 200 گرم به کشورهای ارمنستان، گرجستان، روسیه و قزاقستان ارسال شده است، افزود: کارگاه ما در حال حاضر در پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری واقع شده است.

وی یادآور شد: سعی داریم فعالیت‌های خود را به سمت توسعه صادرات پایدار، حذف واسطه سوق دهیم و زنجیره ارزش را به کشور بازگردانیم در همین راستا برنامه شرکت این است که در سال آینده حجم وسیعی از بازارهای اوراسیا را در دست بگیریم.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید