Iranian Agriculture News Agency

تأمین ازت خاک با کشت گلرنگ در کارون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 12 تن محصول گلرنگ از مزارع شهرستان کارون برداشت شود.

تأمین ازت خاک با کشت گلرنگ در کارون

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی کارون از کشت و به ثمر رسیدن گیاه گلرنگ پاییزه در سطح دو هکتار مزارع شهرستان خبر داد و افزود: کشت گلرنگ در جنوب خوزستان، به ویژه در مناطقی با شرایط آب و هوایی خشک و گرم، می‌تواند به‌عنوان یک فعالیت کشاورزی مفید مطرح باشد.

جبار حمادی با بیان اینکه برداشت گلرنگ از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود عملکرد این محصول 5 تا 6 تن در هکتار باشد.

وی اضافه کرد: از جمله مزایای کشت گیاه گلرنگ می‌توان به سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، مقاومت در برابر خشکی، مقاومت در برابر بیماری‌ها و  آفات اشاره کرد علاوه بر آن کشت گلرنگ در جنوب خوزستان، به دلیل قیمت مناسب روغن گلرنگ و تقاضای بالا برای آن، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد قابل توجه برای مزرعه‌داران در این منطقه عمل کند.

حمادی توضیح داد: گلرنگ به خاک ازت می‌بخشد و عواملی مانند شرایط خاک، نوع سیستم آبیاری و مدیریت کشاورزی نیز بر موفقیت کشت گلرنگ در جنوب خوزستان تأثیرگذار هستند بنابراین، قبل از شروع کشت، همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی به طور مستمر کشاورزان پیشرو منطقه را با فواید کشت گیاهان سودآور و تنوع در تولید آشنا می کنند.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید