Iranian Agriculture News Agency

آغاز واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در هویزه

رئیس اداره دامپزشکی هویزه گفت: 70 هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سطح شهرستان ایمن می‌شوند.

آغاز واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در هویزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سید ناصر موسوی رئیس اداره دامپزشکی هویزه گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.

وی افزود: در همین راستا واکسیناسیون عمومی و سراسری علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از 70 روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به‌صورت رایگان آغاز شود.

موسوی ادامه داد: در این طرح سراسری واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر دار دامی بالغ‌بر 70 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز ) تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

وی واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به‌صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت

این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کرده و مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید