Iranian Agriculture News Agency

حمایت از دسترنج کشاورزان خوزستانی با راه‌اندازی کشت و صنعت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه توسعه کشت و صنعت‌های استان بر راه‌اندازی کشت و صنعت‌ها و زنجیره صنایع تبدیلی تأکید کرد.

حمایت از دسترنج کشاورزان خوزستانی با راه‌اندازی کشت و صنعت

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مجید نبی پور در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته توسعه کشت و صنعت‌های استان برگزار شد گفت: طرح‌هایی در راستای توسعه محصولات شیلاتی به وزارت متبوع پیشنهاد شده است.

مجید نبی پور با بیان اینکه زیر ساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای باید آماده شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود، گفت: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان برای ایجاد ارزش افزوده است بنابراین باید زنجیره حمایتی را به وجود آوریم تا دسترنج کشاورزان پایمال نشود.

وی پایانه‌های صادراتی در شهرستان‌ها را کمک به کشاورز به‌منظور فروش بهتر محصول عنوان و اضافه کرد: در این شهرک‌ها باید افرادی به‌عنوان حافظ منافع کشاورز حضور یابند تا محصول را عادلانه قیمت‌گذاری کنند.

نبی پور با بیان اینکه کشت و صنعت‌ها از اولین واحدهای تجاری بزرگ صنعتی به شمار می‌روند که تولید، فرآوری، بازاریابی، خرید و فروش محصول در چارچوب بازار را انجام می‌دهند، افزود: اراضی کشاورزی با وسعت بالا زمینه تبدیل به کشت و صنعت‌ها و صنایع تبدیلی را دارند بنابراین از کشاورزان و سرمایه‌گذاران این منطقه به‌منظور مشارکت در راه‌اندازی صنایع و کشت و صنعت‌ها دعوت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در ابتدا زیرساخت‌ها در راستای راه‌اندازی کشت و صنعت‌ها بررسی و تأمین شود  خاطرنشان کرد: تسهیلات مورد نیاز نیز باید در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نبی پور شهرهای جنوبی استان را با توجه به یکپارچه بودن و وسعت بالای اراضی گزینه‌های مناسب و دارای اولویت برای این منظور دانست.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید