Iranian Agriculture News Agency

پلمپ یک واحد قصابی در آبادان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان گفت: یک واحد قصابی که اقدام به عرضه گوشت کشتار غیرمجاز دام می‌کرد با حکم قضایی پلمپ شد.

پلمپ یک واحد قصابی در آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد فخری زاده بیان کرد: پیرو نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در سطح شهرستان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی و عرضه گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز دام با حکم قضایی پلمپ شد.

وی با بیان اینکه هرگونه کشتار دام باید درکشتارگاه دام و مورد تائید دامپزشکی کشتار شود اظهار داشت: هرگونه کشتار خارج از این ضوابط کشتار غیر بهداشتی، غیرمجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و بازرسان اداره دامپزشکی با واحدهای متخلف طبق قوانین و از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کنند.

 وی توضیح داد: تمامی واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی توسط این اداره باید شرایط لازم برای عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را رعایت کنند.

فخری زاده از شهروندان خاطرنشان کرد: ضمن توجه به مهر و لیبل الصاقی دامپزشکی به روی لاشه‌‍های دام کشتار شده فرآورده‌های خام دامی را از محل‌های مورد تایید که تحت نظر بازرسین اداره دامپزشکی است تهیه کنند.

وی یادآور شد: از شهروندان تقاضا می‌‌شود در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق شماره 53267044 گزارش کنند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت نسبت به پیگیری و رسیدگی، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید