Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

گامهای بلند به سوی بهبود تغذیه و خوراک دام

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در زمینه جهش تولید بهبود تغذیه و جایگاه دام را تبیین کرد.

گامهای بلند به سوی بهبود تغذیه و خوراک دام

محمد ابراهیم حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایانا بیان کرد: مشارکت مردمی برای برنامه‌های افزایش بهره‌وری و ارتقا ضریب تبدیل، با برنامه ارتقای کیفی خوراک دام به وسیله استانداردسازی کارخانجات در قالب اجرای طرح رتبه‌بندی کارخانجات دام و طیور آبزیان و نیز، صدور گواهی رتبه با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور عملیاتی شده است.

وی افزود: تنوع بخشی به مصرف کنجاله‌های مورد استفاده با جایگزینی سایر کنجاله‌ها در بخش دام و طیور، با همکاری تشکل‌ها و زنجیره‌های تولیدی و با کمک معاونت توسعه بازرگانی در حال انجام است.

حسن نژاد استفاده از علوفه‌های کم آب بر و مقاوم به خشکی و شوری در تغذیه دام را به عنوان جایگزین علوفه‌های رایج پرآبر مانند ذرت علوفه‌ای، یونجه و ...، از برنامه های در دست اجرای این معاونت قلمداد کرد.

وی گفت: استفاده بهینه از بقایای کشاورزی و کارخانجات صنایع غذایی در تغذیه دام، استفاده از اقلام جایگزین بخشی از ذرت و کنجاله سویا در جیره طیور و پروژه بهسازی و نوسازی جایگاه دام روستایی از دیگر برنامه های این معاونت در ارتباط با بهبود تغذیه و جایگاه دام است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی همچنین، پروژه ساماندهی و تکمیل واحدهای نیمه تمام مجتمع‌های دامپروری، ایجاد مراکز جمع آوری و فرآوری و بسته‌بندی بقایای کشاورزی و علوفه با نیاز آبی کم در مناطق مختلف کشور و تولید پروتئین تک سلولی از منابع گاز طبیعی را بخش دیگری از اقدامات مهم این معاونت در ارتباط با توسعه ظرفیت های تامین خوراک دام دانست.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید