Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مردم جهاد کشاورزی را با خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌شناسند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم جهاد کشاورزی را با خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌شناسند گفت: باید نقش آفرینی مردم در حوزه کشاورزی به‌صورت پررنگ تداوم یافته و مشارکت مردمی در پروژه‌های جهاد کشاورزی تداوم یابد.

مردم جهاد کشاورزی را با خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌شناسند

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی همزمان با ۲۱ خرداد و آغاز هفته «جهاد کشاورزی» در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و در دیدار با مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی این استان با تبریک هفته جهاد کشاورزی به مسئولان، دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کشاورزی بیان کرد: یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی به ویژه ۱۱۸ شهید والامقام جهاد کشاورزی استان سمنان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) ادامه داد: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود هرکس از خاک و آب بهره‌مند باشد اما در فقر زندگی کند از رحمت خداوند به دور خواهد بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت خدمات و ماموریت‌های جهاد کشاورزی گفت: البته مسئله کمبود آب که در دهه‌های اخیر به یکی از چالش‌های جهانی تبدیل شده است ممکن است مسیر توسعه کشاورزی را با مشکلاتی مواجه کند اما اقداماتی نظیر بهینه‌سازی فرآیندهای آبیاری می‌تواند اینگونه مشکلات را به حداقل برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی شکرگزاری خداوند را وظیفه بندگان در قبال بهره‌مندی از نعمات الهی دانست و تصریح کرد: عدم بهره‌برداری مطلوب از نعمتهای الهی نظیر آب و خاک یکی از مصادیق ناشکری است.

وی با بیان اینکه آبخیزداری، آبخوان‌داری، احداث سد و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی امری حیاتی است گفت: آموزش باغداران و کشاورزان در خصوص نحوه استفاده بهینه از منابع آبی یکی از اولویت‌های امروز بخش کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بخش دام و طیور در توسعه اقتصادی استان افزود: جهاد کشاورزی در بین مردم از جایگاهی ویژه و کم‌نظیر برخوردار است که این موضوع باید با خدمت‌رسانی جهادی و برنامه‌ریزی انقلابی تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نقش جهاد کشاورزی در فرآیند تولید تا مصرف را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باید زمینه مشارکت بیش از پیش آحاد مردم در عمران و آبادانی شهرها و روستاها فراهم شود که در این زمینه نیز مجموعه جهاد کشاورزی نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در تمام بخش‌ها خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی، کار و تلاش از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به‌ویژه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان گفت: شهدای خدمت افق تازه‌ای در برابر مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کردند.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل شهید حسین امیرعبداللهیان در جبهه‌های مقاومت افزود: وزیر خارجه شهید کشورمان با معرفی نمونه‌ای جامع از «دیپلماسی انقلابی» به یک اسطوره‌های این عرصه تبدیل شد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه دین اسلام برای دنیا و آخرت انسان برنامه دارد گفت: امیرالمومنین علی(ع) فرمود جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن‌را بر روی بندگان خاص خود می‌گشاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری نقش مقام معظم رهبری در استحکام و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نفوذ گسترده ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان بویژه منطقه خاورمیانه مرهون اندیشه نورانی امام خمینی(ره) و رهبری های داهیانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به‌ویژه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان گفت: شهدای خدمت افق تازه‌ای در برابر مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کردند.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل شهید حسین امیرعبداللهیان در جبهه‌های مقاومت افزود: وزیر خارجه شهید کشورمان با معرفی نمونه‌ای جامع از «دیپلماسی انقلابی» به یک اسطوره‌های این عرصه تبدیل شد.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه دین اسلام برای دنیا و آخرت انسان برنامه دارد گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی بندگان خاص خود می‌گشاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری نقش مقام معظم رهبری در استحکام و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نفوذ گسترده ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه مرهون اندیشه نورانی امام خمینی (ره) و رهبری‌های داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی هدف‌گذاری جهاد کشاورزی برای نفوذ اقتصادی در کشورهای منطقه را مورد تأکید قرار داد و افزود: توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای حوزه مقاومت می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را فراهم کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری توضیح داد: اصل نخست در انتخابات، تحقق مشارکت حداکثری است و انتخاب نامزد اصلح و دارای شرایط مطلوب پس‌ازآن قرار دارد.

امام‌جمعه سمنان خدمت‌گزاری صادقانه، مردم‌داری و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال قلوب آحاد ملت ایران را به سمت مشارکت حداکثری و انتخاب نامزد اصلح هدایت فرماید.

در این دیدار تعدادی از مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی استان سمنان در فضایی صمیمی، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را در خصوص مأموریت‌های این سازمان با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند.

 

خبرنگار: آذر پژمان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید