Iranian Agriculture News Agency

تخریب 47 قطعه باغ شهری و مستحدثات غیرمجاز در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب 47 باغ شهری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای رشمیجان بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

تخریب 47 قطعه باغ شهری و مستحدثات غیرمجاز در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ساخت و سازهای غیرمجاز به مساحت تقریبی 85 هزار مترمربع در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات در روستای رشمیجان بخش مرکزی شهرستان مرودشت، قلع و قمع شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی کشاورزی به چرخه تولید باز می‌گردد، افزود: زمانی می‌شود از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک کرده و حفظ زمین‌های کشاورزی را بر ویلاسازی ترجیح دهند، در غیر این صورت مطابق قانون، هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، مساوی با قلع و قمع آن است.

امیریان با بیان اینکه مردم قبل از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام به کسب مجوزهای قانونی از اداره امور اراضی کنند، خاطرنشان کرد: دخل و تصرف و کاربری غیراصولی اراضی کشاورزی موجب کاهش تولید محصولات، آسیب به نسل آینده و وابستگی به کشورهای دیگر خواهد شد.

وی ‌یادآور شد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‌برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است پیشگیری شود.‌

 

خبرنگار: شیدا اشتری 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید