Iranian Agriculture News Agency

کشت محصولات جالیزی در 450 هکتار از مزارع فسا

مدیر جهاد کشاورزی فسا از آغاز کشت محصولات جالیزی در سطح 450 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کشت محصولات جالیزی در 450 هکتار از مزارع فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمدصادق فانی بیان کرد: کشت محصولات جالیزی از اواخر اسفندماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: از این سطح حدود 350 هکتار به کشت خربزه و نزدیک به 100 هکتار به کشت هندوانه اختصاص می یابد که نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است.

وی ابراز کرد: از جمله ارقام مورد کشت در این شهرستان می‌توان به انواع ارقام داناب، راک، امامی، خاتونی، جانا و پویا برای محصول خربزه و ارقام یونیژن، هد، B32، کانیون، زربذر ایرانیان و ناسکو برای محصول هندوانه نام برد.

فانی با بیان اینکه کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به دو روش زیر پلاستیک و فضای باز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زود رسی محصول، با توجه به هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب و کنترل بهتر آفات و علف‌های هرز مزارع، کشت‌ها به‌صورت نشائی انجام می‌شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید