Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره توانمندسازی بانوان در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برگزاری اولین دوره دو روزه مهارتی ترویجی کشت گیاهان دارویی در سال جاری با عنوان کشت گیاه زوفا، ویژه بانوان علاقمند روستایی و عشایری و در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کوچک خبر داد.

برگزاری دوره توانمندسازی بانوان در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه این دوره‌ آموزشی با هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان بیضا و با همکاری شرکت تعاونی پردیس زنان بیضا برگزار شد، بیان کرد: به‌منظور توانمند سازی زنان روستایی، بالا بردن اقتصاد خانوار و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در جوامع روستایی، دوره مهارتی کاشت و پرورش گیاه زوفا طی دو بخش تئوری و عملی در دهه سوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی بیان کرد: در این دوره مهارتی ترویجی، بانوان با بهره‌مندی از اساتید کارآفرین نمونه در کشت گیاه دارویی بصورت علمی و تجربی با روش تهیه بستر، زمین مورد نیاز، برآورد سرمایه اولیه و بازدهی تولید گیاه زوفا به‌عنوان یک روش کسب درآمد آشنا شدند.

به گفته وی، در طی این دوره سینی نشاء به همراه بذر گیاه زوفا، همچنین گلدان نشاء زوفا در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

مویدی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان، دومین روز از این دوره آموزشی پس از سبز شدن گیاهان در سینی های نشاء برگزار می‌شود و در پایان دوره، گواهینامه مهارتی برای شرکت کنندگان صادر می‌شود. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و افراد تحت حمایت اداره امور زندان‌ها، با داشتن گواهینامه این دوره‌های مهارتی، در صورت تامین اعتبار از ارگان‌های مربوطه می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار شوند.

 

خبرنگار: شیدا اشتری 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید