Iranian Agriculture News Agency

گوجه فرنگی کازرون وارد بازار شد

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گوجه فرنگی در سطح دو هزار و ۵۴۳ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

گوجه فرنگی کازرون وارد بازار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صابر پرویزی گفت: عملیات برداشت گوجه فرنگی از اوایل خردادماه آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت محصول گوجه فرنگی ۸۵ تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۱۶ هزار تن محصول از مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

پرویزی با بیان اینکه ارقام گوجه فرنگی تولید شده شامل سانسید، بریویو 8320 و بدرو است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مزارع به‌صورت نشایی با پوشش زیر پلاستیک کاشت شده و آبیاری مزارع به‌صورت تیپ انجام شده است.

وی افزود: این محصول به جز مصرف داخلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و دبی نیز صادر می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: برای مبارزه با عوامل خسارت‌زای مهم گوجه فرنگی به خصوص آفات شب پره مینوز گوجه فرنگی و کرم میوه خوار و کم کردن تعداد دفعات سم پاشی، روش‌های مدیریت تلفیقی به بهره‌برداران آموزش داده شده و استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از تله و فرمون‌های جنسی، انواع جلب کننده‌ها و کارت‌های رنگی در اولویت  است.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون یادآور شد: با توجه به آموزش و اطلاع رسانی‌های گسترده در مورد اهمیت دریافت کدشناسه سلامت محصولات کشاورزی و باغی که شامل اطلاعات مالک مزرعه و محصول تولید شده است و همچنین نوع و میزان مصرف نهاده‌های کشاورزی را مشخص می‌کند، تعدادی از بهره‌برداران موفق به دریافت این کد شدند.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید