Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

افتتاح ۳۳ طرح در هفته جهاد کشاورزی با همیاری و مشارکت مردمی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح ۳۳ طرح عمرانی و اشتغال‌زا به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: امسال اکثر اعتبارات از محل مشارکت مردمی تامین شده است.

افتتاح ۳۳ طرح در هفته جهاد کشاورزی با همیاری و مشارکت مردمی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مجتبی دهقان‌پور با ابراز خرسندی از همیاری مردم این استان در توسعه بخش کشاورزی، بیان کرد: از مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌ها، مبلغ هزار و ۷۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل خودیاری و مشارکت مردمی تامین شده است. 

این مقام مسئول به بهره‌برداری از ۱۲ پروژه گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه شده در این زمینه شامل ۳۹۷ میلیارد ریال از محل مشارکت مردمی، ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی است و با بهره‌برداری از آنها برای ۶۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغی حدود ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بازسازی و مرمت قنات، بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار و احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به طرح‌های مذکور اختصاص یافته و میزان مشارکت مردم نیز هفت میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال است.

به گفته دهقان پور؛ با اجرای این طرح‌ها برای پنج نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰۳ نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود و ۳۰۳ خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی بره و دو واحد پرورش گاو شیری، افزود: اعتبار تامین شده از محل مشارکت مردمی مبلغی حدود ۲۲۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی ۶۴ میلیارد ریالی است که با بهره‌برداری از آنها برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

دهقان پور به بهره‌برداری از دو واحد بسته بندی خرما و گیاهان دارویی و یک واحد سردخانه زیر صفر اشاره کرد و گفت: تامین تسهیلات بانکی ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی و آورده شخصی ۴۴۰ میلیارد ریالی باعث اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم می‌شود.

این مقام مسئول، به تشریح پروژه‌های امور عشایر این استان پرداخت و توضیح داد: احداث و مرمت آب انبار، لایروبی و احداث استخر ذخیره آب قنات و مخلوط ریزی مسیر عشایری با اعتباری به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام می شود و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۸ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود و ۱۷۰ خانوار عشایری از مزایای اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: بیشتر طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زای استان فارس از حدود دو سال پیش کلنگ زنی و کار احداث آنها آغاز شده بود و امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید