Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 81 هزار تن جو در مزارع مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اعلام پایان کار برداشت جو از مزارع این شهرستان گفت: بیش از 81 هزار و 150 تن محصول در این شهرستان تولید شده است.

تولید بیش از 81 هزار تن جو در مزارع مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان با بیان اینکه برداشت جو در شهرستان مرودشت در خرداد ماه انجام شد، افزود: این میزان محصول از سطح 38 هزار هکتار از مزارع برداشت شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال زراعی جاری، 21 هزار هکتار جو به‌صورت آبی و 17 هزار هکتار به‌صورت دیم کشت شده بود که از این سطح حدود 73 هزار و 500 تن جو آبی و هفت هزار و 650 تن جو دیم تولید شد. 

وی افزود: با توجه به رها سازی آب شبکه سد درودزن، مزارع آبی از وضعیت مناسبی برخوردار بودند و متاسفانه به دلیل عدم بارش‌های مناسب در فصل زمستان، مزارع دیم عملکرد مناسبی نداشته و حدود سه هزار و 800 هکتار از مزارع دیم به مرحله برداشت نرسیدند.

امیریان ادامه داد: تعداد 150 دستگاه ادوات مکانیزه کشاورزی کار برداشت محصول جو در شهرستان مرودشت را به عهده داشتند.

به گفته این مقام مسئول؛ ارقام مورد استفاده جو آبی در شهرستان مروشت شامل، والفجر، بهرخ، ریحان ۳، ویلما و جو دیم رقم سرآرود است.  

امیریان به نحوه خرید این محصول در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: تعداد 18 مرکز خرید در سطح شهرستان اقدام به خرید محصول می‌کنند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: با توجه به ممنوع بودن آتش زدن بقایا و کاه و کلش، با افرادی که اقدام به آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی کنند، مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید