Iranian Agriculture News Agency

افزایش 500 درصدی تولید کلزا در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به پایان برداشت محصول کلزا در اراضی این شهرستان از افزایش تولید 500 درصدی این دانه روغنی خبر داد.

افزایش 500 درصدی تولید کلزا در فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب کوهکن با بیان اینکه کار برداشت کلزا در شهرستان فیروزآباد از 15 خردادماه آغاز شد و در 30 خردادماه به پایان رسید، گفت: در سال زراعی جاری میزان هزار و 350 تن دانه روغنی از سطح 677 هکتار مزارع کلزای شهرستان برداشت شده که این سطح نسبت به سال گذشته افزایش سه و نیم برابری داشته است.

وی بیان کرد: ارقام کلزای تولیدی شهرستان شامل هایولا 50، تراپر و ماراتون بوده و یک مرکز خرید بخش دولتی محصول تولیدی کشاورزان را خریداری کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری، متوسط عملکرد کلزا در شهرستان فیروزآباد، حدود دو هزار کیلوگرم در هکتار بوده است، افزود: در برخی از مزارع عملکردهای بالاتر از پنج هزار کیلوگرم در هکتار نیز مشاهده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اقدامات موثر در افزایش عملکرد دانه روغنی کلزا در شهرستان فیروزآباد، خاطرنشان کرد: استفاده از کودهای پایه، مبارزه به موقع با آفات و علف‌های هرز و استفاده از روش آبیاری نواری از جمله اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید این محصول استراتژیک بوده است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید