Iranian Agriculture News Agency

کشت گوجه‌فرنگی با پوشش پارچه‌ای برای اولین بار در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از کشت گوجه فرنگی با پوشش پارچه ای برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: ترویج روش‌های نوین کشاورزی در دستور کار این مدیریت است.

کشت گوجه‌فرنگی با پوشش پارچه‌ای برای اولین بار در جهرم

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن زمانی بیان کرد: در این طرح ۲۰ هکتار گوجه فرنگی خارج از فصل به روش تونلی با پوشش‌های پارچه‌ای کشت شده است.

این مقام مسئول افزود: این نوع کشت از محصولات صیفی باعث کاهش مصرف آب به یک سوم میزان مصرفی و افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

زمانی توضیح داد: کشت صیفی جات خارج از فصل با پوشش‌های پلاستیکی موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود که جایگزینی آن با پوشش‌های پارچه‌ای باعث حذف این عیب بزرگ می‌شود.

وی با اذعان به اینکه ترویج روش‌های نوین کشاورزی در دستور کار این مدیریت است، ابراز کرد: کشاورزان این شهرستان از جمله کشاورزان پیشرو در توسعه روش‌های جدید کشاورزی کشور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم توضیح داد: کشت خارج از فصل محصولات سبزی و صیفی از جمله کشت های مورد علاقه کشاورزان هستند زیرا که بسترهای لازم اشتغال و بهره‌وری اقتصادی را فراهم می‌آورد از این رو ترویج و توسعه روش‌های جدید کشت باید مدنظر باشد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید