Iranian Agriculture News Agency

قطب تولید خوشه‌های طلایی به ایستگاه آخر رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اتمام کار برداشت گندم از سطح 50 هزار هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 204 هزار تن گندم از این سطح تولید شده است.

قطب تولید خوشه‌های طلایی به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان بیان کرد: شهرستان مرودشت با تولید بیش از 20 درصد میزان گندم تولیدی استان فارس مقام اول را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: این میزان تولید مربوط به کشت 47 هزار هکتار گندم آبی و سه هزار هکتار گندم دیم است و ارقام مورد استفاده شامل آفتاب، قابوس و کریم در مزارع دیم و سیروان، چمران2، برات، تیرگان، طلایی و... در مزارع آبی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت با استفاده از 400 کمباین در شهرستان مرودشت انجام شده است، تصریح کرد: قبل از برداشت محصول، هماهنگی‌های لازم برای معاینه فنی و تامین سوخت آنها انجام شده است.

امیریان گفت: محصول برداشت شده تحویل 23 مرکز خرید و شرکت‌های بذری شده است.   

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: بارندگی های مناسب در فصل بهار و رها سازی آب سد درودزن برای آبیاری مزارع گندم زیر پوشش شبکه آبیاری سد، رعایت اصول به‌زراعی و مدیریت آفات و امراض در افزایش عملکرد مزارع آبی شهرستان، تاثیرگذار بوده و اگر کشاورزان به سمت مدیریت علمی مزارع سوق داده شوند، شاهد افزایش چشمگیر تولید خواهیم بود.       

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید