Iranian Agriculture News Agency

رویداد ملی کاروان ترویج الگوی کشت در بیضا برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: رویداد هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی با حضور محققان، مروجان و کارشناسان متخصص در حوزه مکانیزاسیون و گیاهان دارویی در این شهرستان برگزار شد.

رویداد ملی کاروان ترویج الگوی کشت در بیضا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه این رویداد در نهم مهرماه امسال به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، تصریح کرد: این کاروان ترویجی به صورت هماهنگ در روستای دشمن زیاری و مرکز خدمات بخش حومه بیضا برپا شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دو برنامه آموزشی شامل روز مزرعه با موضوع «کالیبراسیون دستگاه‌های کارنده و اصول فنی کشت محصولات شتوی» به‌صورت آنلاین و کارگاه آموزشی «کشت و پرورش زعفران» به‌صورت آفلاین از شبکه برکت پخش شد.

به گفته وی؛ هدف اصلی کاروان ترویجی امنیت غذایی است و با افزایش بهره‌وری و میزان تولید محصولات شتوی باعث انتقال یافته‌های جدید ترویجی به کشاورزان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا یادآور شد: ترویج بیمه محصولات زراعی، مدیریت مخاطرات و تاب آوری در مقابل تنش‌ها، خاکورزی حفاظتی و آشنایی با ماشین آلات و روش‌های نوین کشت محصولات شتوی با تاکید بر کشت روی پشته‌های عریض، معرفی گیاهان دارویی کم آب بر، اصول تغذیه و روش کشت زعفران از دیگر عناوین برنامه‌های آموزشی بوده است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید